Måla om furudörrar???
Vi har fula furudörrar i hela huset och vill nu måla om dem!
Hur gör vi detta på enklaste sätt? Det är ändå 6 st!
Dörrposten på varenda är ju också i furu!
HJÄLP....
Vi har fula furudörrar i hela huset och vill nu måla om dem!
Hur gör vi detta på enklaste sätt? Det är ändå 6 st!
Dörrposten på varenda är ju också i furu!
HJÄLP....
Jag skulle lämna in dörrarna till sprutmålning och måla dörrposterna själv.
Vi plockade bort dörrarna och lister och spraymålade dem i vår verkstad...
Karmarna penselmålade vi vita
Har ni ingen som kan hjälpa er att spraymåla så är det bara att plocka fram penseln och jobba på.
Lycka till!
...det är ju det där med att måla med pensel! Usch så tråååkigt!
Men att lämna in dem lät bekvämt vi får kolla upp det, Tack!
det brukar vara rätt dyrt att lämna in för lackning men å andra sidan kan dte vara värt dte om det är hesmk hemsk furu *S* ett material jag bara inte kan med klarlackat *lyser*
Vad kostar det att köpa nya mot att få dem målade?
Jag har rollat alla dörrar i vårt hus (inkl köksskåp och garderober). Inga problem. Berättar gärna mer om du är intresserad. Enda kravet om man skall rolla är att dörrarna är släta.
Högglansmåla dom med akrylfärg.
åååå det blir jättefint!
Finns en liten specialroller för snickerier, men då måste det vara helt slätt underlag.
Med den skumgummi-rollern så får du inte några märken i färgen, alltså inga roller-"drag".
Slipa dörrarna, måla med oljefärg så tror jag att det kan bli himla fint!
Hoppas det blir bra!
hej.. täck knaggarna först bara.. medlet heter gelack(vet ej hur det stavas) Uttalas schellack... Annars kommer knaggarna lysa igenom
ett tips bara
knaggar? menar du där kvistarna suttit?
ja precis... =)
Rolla först sen drar man lätt med pensel över allt efter. Så gör snickarna (tex Johnny i Roomservice) och så har jag gjort när jag har målat dörrar och andra snickerier, blir jättebra
Tack för alla goda råd!
Jag ska ta tag i detta så fort jag orkar!!!
Ha det så härligt i vårsolen nu!
Vi har 8 innerdörrar och 15 garderobsdörrar, alla i lackad furu och med "speglar". Vi ska lämna in dem för sprutlackering men måla dörrposterna själva. Golvlisterna som också är i furu ska bytas och vi köper omålade och lämnar till samma firma som får sprutlacka även dem åt oss. Priset vi fått är 400 kr/innerdörr och 200 kr/garderobsdörr. Listerna vet jag inte ännu.