• snoopy76

Måla om furudörrar???

Vi har fula furudörrar i hela huset och vill nu måla om dem!
    Hur gör vi detta på enklaste sätt? Det är ändå 6 st!
    Dörrposten på varenda är ju också i furu!
    HJÄLP....

• Svar på tråden Måla om furudörrar???
  • Jennie Brunflo

Jag skulle lämna in dörrarna till sprutmålning och måla dörrposterna själv.

• Åke Vilse

Vi plockade bort dörrarna och lister och spraymålade dem i vår verkstad...
    Karmarna penselmålade vi vita

Har ni ingen som kan hjälpa er att spraymåla så är det bara att plocka fram penseln och jobba på.

Lycka till!

• snoopy76

...det är ju det där med att måla med pensel! Usch så tråååkigt!
    Men att lämna in dem lät bekvämt vi får kolla upp det, Tack!

• linda87

det brukar vara rätt dyrt att lämna in för lackning men å andra sidan kan dte vara värt dte om det är hesmk hemsk furu *S* ett material jag bara inte kan med klarlackat *lyser*

• Åke Vilse

Vad kostar det att köpa nya mot att få dem målade?

• MotherOfTwo

Jag har rollat alla dörrar i vårt hus (inkl köksskåp och garderober). Inga problem. Berättar gärna mer om du är intresserad. Enda kravet om man skall rolla är att dörrarna är släta.

• gemelli

Högglansmåla dom med akrylfärg.

åååå det blir jättefint!

• miniGrynet

Finns en liten specialroller för snickerier, men då måste det vara helt slätt underlag.
    Med den skumgummi-rollern så får du inte några märken i färgen, alltså inga roller-"drag".
    Slipa dörrarna, måla med oljefärg så tror jag att det kan bli himla fint!

Hoppas det blir bra!

• Jumjum84

hej.. täck knaggarna först bara.. medlet heter gelack(vet ej hur det stavas) Uttalas schellack... Annars kommer knaggarna lysa igenom
    ett tips bara

• linda87

knaggar? menar du där kvistarna suttit?

• Kurreburre

Rolla först sen drar man lätt med pensel över allt efter. Så gör snickarna (tex Johnny i Roomservice) och så har jag gjort när jag har målat dörrar och andra snickerier, blir jättebra

• snoopy76

Tack för alla goda råd!
    Jag ska ta tag i detta så fort jag orkar!!!
    Ha det så härligt i vårsolen nu!

• Marie IE B

Vi har 8 innerdörrar och 15 garderobsdörrar, alla i lackad furu och med "speglar". Vi ska lämna in dem för sprutlackering men måla dörrposterna själva. Golvlisterna som också är i furu ska bytas och vi köper omålade och lämnar till samma firma som får sprutlacka även dem åt oss. Priset vi fått är 400 kr/innerdörr och 200 kr/garderobsdörr. Listerna vet jag inte ännu.

Svar på tråden Måla om furudörrar???