• joan80

Varför gnäller min valp?

Vi har en mellanpinscher kille på 11veckor :0) han e jättego å gla men han gnäller en hel del, han e inte nödig, det trodde vi men nej, han har mat å vatten jämt som står framme vi leker med å ägnar en massa tid åt honom, är detta nått valpar gör å hur länge håller de på kan man göra nått åt det ????ibland e det rätt tröttsamt!

• Svar på tråden Varför gnäller min valp?
  • Bebis 2005

Hej,

det gjorde min med, mest på nätterna, men det går över. troligen för den just kommit till en helt ny värld o kanske är lite vilsen.
    Men för säkerhets skull kanske ni ska kolla upp så den inte är sjuk eller nåt.

Kram A

• giz

gizmo var lika......... nu e det ju lite storleksskillnad på min å din då men iaf....... han ville bli buren jag bar honom så somna han åsså kunde man lägga ner honom...... ibland så var han extra pipig å då bar jag honom innanför skjortan då vart han nöjd bortskämd nähääääää *S*

kan ju vara just det attt han inte vill ha bus utan närhet.....

• Angelgirl13

Jag tror nog att det ger med sig allt efter ni lär känna varandra mer. Vår hund hade också en massa grejer för sig i början som gjorde oss jätteoroliga, men nu kan vi tolka henne betydligt bättre
    Lycka till!

• joan80

Vi hämtade den när den var 8veckor så jag tycker kanske att den borde ha vant sig men det kanske tar ett tag. Man blir ju lite orolig, tänk om det e nå som e galet :0( Jag får ringa till veterinären å fråga.

• ladyhawk

Klappa, bär och krama vovven mycket, den saknar nog sin mamma och syskon.

• LabLover

Vad säger uppfödaren? De är oftast experter på sin ras och känner dessutom föräldradjuren och kan i många fall komma med väldigt specifika råd. Lycka till!

• princess of woolfs

Har valpen ngn plats där han kan gå undan och vila? har ni i såfall visat honom den, så han förstår att där kan han sova och vara ifred, både från barn och vuxna? En valp ska sova myyycket och inte bli störd Om han har svårt att komma till ro i sin korg(etc) kan man visa hur man gör genom att lugnt sitta ned en bit ifrån, förslagsvis i soffan om man har korgen i vardagsrummet, och gäääspa stooort, det brukar funka
    Sen ska inte maten stå framme hela tiden, det ger hunden en ledarstatus han inte kan hantera, fast det är nog inte därför han gnäller. En valp brukar äta fyra gånger per dag på regelbundna tider.
    Tänk på att han växer fort och inte får motioneras speciellt mycket för då kan han få värk i höfterna och benen, bara lukt- och kisspromenader är det som gäller än så länge! Trappor bör han heller inte gå i.
    /Madde

• giz

tips från min uppfödare........ lägg en tickande väcka§r klocka under dynan där valpen ska sova...... ha radion lite tyst på på nätterna så det inte blir så tyst och stort för den lilla krabaten

• joan80

Tack för svaren.
    Han har en egen korg som han bökar i innan han somnar så den vet han om den står i sovrummet, men i bland tar vi ut den i vardagsrummet å då sover han där medans vi tittar på tv, han får vara ifred å sova mycket, vi gör absolut inte några långa promenader, å vi bär honom i trappen, valpen under ena armen å bebis under andra :0) blir lite tungt. Maten ska enligt uppfödaren stå framme just för att det inte ska bli nått konstigt när han blir äldre, för enligt dem kan hundarna bli väldigt revirtänkande om de bara får mat på vissa tider....
    Han kanske bara vill att vi ska gosa mer med honom?!
    Ska ringa uppfödaren imorron.

• mette

När min vovve var valp grät hon lite så åxå, men en vetrinär sa då att det var lite "mamma"-sjuka och hon gav oss tippset att ha henne mot halsen eller bröstet när vi låg ner så att hon kände hjärtslag,puls o andetag av oss! Det gjorde henne faktiskt lugn! Som en bebis antar jag!!

Svar på tråden Varför gnäller min valp?