Är det fel att spela svenska nationalsången på skolavslutningar?
Själv förstår jag faktiskt inte varför det skulle vara något fel i att spela/sjunga den på offentliga tillställningar. Det finns inget, enligt mig, i texten som är rasistiskt.
Själv förstår jag faktiskt inte varför det skulle vara något fel i att spela/sjunga den på offentliga tillställningar. Det finns inget, enligt mig, i texten som är rasistiskt.
NEJ!
Självklart ska man spela nationalsången på olika högtider. Finns INGET rasistiskt med den sången.
/Jessica24
Nej, den är inte rasistisk och de som går på skolavslutning är väl i de allra flesta fall svenskar.. alltså svenska medborgare!!
N ejverkligen inte vi bor väll i Sverige!!!
NEJ!!!!!
Varje land har ju en nationalsång, så och vi. Klart vi ska sjunga den. Blir ju värre om vi låter bli. Så jag är helt klart för att man sjunger den på skolavslutningar med.
altså...
jag finner niga ord, finns det folk som tycker den är rasistisk och inte bör sjungas på skolan? åh vad arg jag blir, vilka puckon!
varför skulle man villja spela någon nationalsång??
mye varför inte?????
jag är inte särskilt patrotisk av mig men ärligt talat, jag klarar inte av såna som tycker att den är rasistisk och att man inte får tycka om sitt land utan att anklagas?
neeeeej!!!!!!!!!!!!
sannispannisen: Håller med fullständigt!