Journalister?
Undar om det finns några på FL som jobbar som journalister?
Själv pluggar jag till det och är nyfiken på hur ni har det där ute i det avlägsna arbetslivet!
Kanske finns det en och annan student också som är pratglad =)
Undar om det finns några på FL som jobbar som journalister?
Själv pluggar jag till det och är nyfiken på hur ni har det där ute i det avlägsna arbetslivet!
Kanske finns det en och annan student också som är pratglad =)
Utrikeskorre är inte en omöjlig dröm. Men det är ju jobb som ofta de som jobbat in sig på redaktioner under flera år får. Så om du biter dig fast på tex SVT eller DN så är det inte omöjligt...
Knäredsposten? Var det inte de som toppade med "Brand i lövhög" häromsistens?
plauden: Jag läste journalistik för akademiker 40p på MItthögskolan i Sundsvall. Bra utbildning fast jag hade inte velat uppleva fler än en Sundsvallsvinter :)
Jag är fortfarande föräldraledig men har fått sommarvik som redigerare på HD.
Jag pluggar själv på JMG i Göteborg. Tycker det är en bra mix av teori och praktiska övningar. Bra är att vi har en hel termins praktik, ett sätt att få in en fot någonstans.
mrsk: Va bra att du fått sommarvik!
Moomin: Haha jo de ger små ickenyheter omåttliga proportioner medan världshändelser går obemärkt förbi. "Katrina, vem är det?"
plauden: "Katrina, vem är det?"
Jag gick också på JMG. Bra utbildning
Det enda kritiken jag har var att jag tycket att man gott kunde ha ytterligare en teoretisk termin. Med tex en del samhällsvetenskap/sociologi och där man tittade närmare på de "stora" områdena tex sportjournalistik, nöjesjornalistik, politisk journalistik, kulturjournalistik mm
Ursäkta stavfelen
Sitter och lockar håret (skall bort snart) och skriver snabbt med ena handen...då missar man lätt en bokstav eler två
Moomin: Håller med dig om att ytterligare en teoretisk termin skulle sitta fint.
Kom igen nu, journalister! Kom fram ur era hålor! *puff*
puffar oxå
Plauden: Skall du sommarjobba någonstans?