ID-bricka?
Tänkte skaffa en sån där ID-bricka i silver med min sons namn och datum på. Är det bara att gå in i en smyckesaffär, typ Guldfynd, och beställa det? Hur lång tid tar det?
Nån som vet?
Tänkte skaffa en sån där ID-bricka i silver med min sons namn och datum på. Är det bara att gå in i en smyckesaffär, typ Guldfynd, och beställa det? Hur lång tid tar det?
Nån som vet?
Menar du en sådan bricka som alla får?
För man får ju en hemskickad efter några veckor
Vi fick våran till vår son nu för nån månad sedan och han är född i november 2004! Trodde inte dom skickade ut sådana längre men tydligen så gör dom det fast dom är otroligt sega...
Får man? Jag har inte fått nån!
Jag menar en liten platta i silver, som man kan ha som halssmycke. Det trodde jag man var tvungen att beställa!?
LizG: oj då! Ja, då lär det ta tid. Min son är född i sept-05!
Jag skulle vilja ha en inom 2 veckor helst.
Ja precis...den får man hemskickad utan att behöva göra något.
Men det kanske tar ett tag då.
Ok, då var den tanken körd... Hade tänkt ge den med en fin halskedja på min pojkväns 30-årsdag om 2 veckor.
Äh, jag får väl köpa manchettknappar och gravera in nåt istället..
ja vi blev ganska förvånade när vi fick en eftersom han är nästan 1½år..
Adressen som man kan få upplysningar av är iaf: Skatteverket, Ekonomienheten, 205 11 Malmö. tel 040-147000 (står på kuveret).
Ok, tack för tipset!
Ja, men den som man får hemskickad är ju till barnet.
Så om du vill så göra en sådan till din sambo. Det tycker jag i alla fall. Går ju att göra i antingen guld eller silver, beroende på smak. Min storebror har gjort en till sig själv i guld med sitt eget födelsedata.
Ja, jag hade för mig att man kunde beställa en egen! Visste faktiskt inte ens att man får en hemskickad. Och den är ju, som du säger, till barnet.
Jag tar och gör så, att jag går in på Guldfynd och frågar!
Vi fick våran nu i veckan, vår dotter är född Dec -04. Så snabba är de inte direkt
Aha jag trodde du menade den till sonen...men du menade alltså en present till din kille.
Ja då får du gå o beställa på tex guldfynd
Hur stor bricka vill du ha? För den man får till barnet är väl ganska stor om jag inte är helt ute och cyklar nu? Jag hittade min för ett tag sen och den är säkert 5*3cm åtminstonde.
Gå till Guldfynd och prata med dom.
Brickan du får hem till din son med automatik är inte hemskickad för att den skall bäras som smycke direkt.
Det är väl utifall det blir krig som man skall ha dom på sig. Ja visst är det lite mode att ha dom runt halsen men det är inte deras huvudsakliga uppgift.
Alltså, jag menar att man ska kunna ha den som ett halssmycke, i guld eller silver. Därför blev jag så förvånad när folk sa att man får den hemskickad.
Jag vill alltså ge en ID-bricka i present till min pojkvän, med min sons datum på.
Precis, den man får hem och en sån man beställer är två olika saker, och med olika syften. Nu tror jag vi har rett ut det här. Tack, alla!