Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

    Norrköpingstråden del 7

    Kaya...
    Matplatserna på der adhusen på Hjalmar eller Matilda har ju fönster.

  • 1malle

    Kissekattmamman...

    GRATTIS!!!


    Kenzie...
    Hoppas det löser sig för dig... finns här om de e nått, de vet du! *kram*

    Tindrande...
    OJ, vilket stort barn... Ola vägde 7070 nu när han var på 5mån kontroll Liten men naggande god!

    Ses på Onsdag då....
    Ha de tills dess

  • 1malle

    MG
    Nya hyrorna korrigeras när man flyttar in, de som redan bor får vänta till januari 07.


    Ola sitter i mitt knä o trycker på TAB knappen hela tiden... o nyss så raderade han det jag skrev... sicken rackare va?

  • 1malle

    CG..

    Grattis
    Det behövdes fylla på lite grabbar i gänget...
    Hoppas ni mår bra allisammans o att allt gick bra...
    Väntar med iver på vidare info...
    Än en gång Grattis!!!!

  • 1malle

    Tingan

    Så gjorde Ola lite då o då... jag misstänker att det är som Tindrande säger..
    Att de antingen bara vill snutta o blir irriterade när de då får i sig mat, eller så får de i sig för mycket o inte hinner svälja, elelr för lite o blir sura för det...
    De är inte lätta att förstå sig på alla gånger, våra små frön

    Ses kl 13, Färgagården....

  • 1malle

    Concordia /Ella..
    Bra tjejen... Visa oss andra små hur man gör så hakar vi på trenden, så småningom :-]

  • 1malle

    Tack för idag tjejer, o Linkan...

    Minimalla o mMtilda... Super tack till er för ni orkade lyssna..... Ni e guld!!!

  • 1malle

    Matilda....
    Nae, stackare Ester... Puss från Ola kanske hjälper ... här kommer en...
    Hon verkade ju som du sa lite hängig, ville inte äta o var ledsen...
    Hoppas det snart blir bättre...

  • 1malle

    Kaya...
    Klart ni ska haka på när det är fika...
    Bara trevligt med nya ansikten

  • 1malle

    Alvedon o panodil kan man ge från 3 månader.
    Slönt att Ester mår bättre....
    Kram från oss...

  • 1malle

    Matilda86
    Både jag o mina barn ligger väldigt lågt i normal temp o vi har definitivt feber om vi har över 38.
    Inom tex barnomsorgen så brukar de ha som regel att ringa efter föräldrarna om barnet har 38.
    Men precis som Tindrande säger, utgå efter hur Ester verkar må för alla barn är olika o kan reagera olika på feber.
    Hopas Ester snart mår bättre...Kram....

  • 1malle

    Ulrika 72
    Jag är jätte dålig på namn på dagis men säg vart det ligger så ska jag se om jag kan hjälpa dej... är ju trots allt en gammal dagis fröken

  • 1malle

    Kaya...
    Är inte skattkammar ön ett privat dagis?
    Iså fall är det ju lite annorlunda med intaget, men hur vet jag inte!

    FRIDTUNATÄPPAN!!!
    Jag jobbade på dagiset Regnbågen inne i Ljura o fick ju höra en del om de dagis som låg runt i kring. Kan säga som så här att jag vet de föräldrar som lämnat dagiset o sökt annat, men orsaken till det vet jag inte.
    Jag personligen skulle inte välja det dagiset i o med att det ligger precis vid en starkt trafikerad gata o dessutom kommer de ju bygga ut spårvägen där så det lär väl dundra o låta vid både bygget o sen av själva spårvagnen...
    Sen så är ju klientelet som hänger i vasaparken inte alltid så roliga människor... Inget ont oom er som besöker vasaparken med era barn, var lixom andra sorters människor jag syftade på...
    Har ju som sagt jobbat där i närheten o vi gick aldrig med barnen till parken.......

  • 1malle

    Minimalla...
    haha.. dagmamma, när de drar ner på de som finns... GO GIRL!

    Jag skulle söka o ange fler allternativ, hur det än ätr så är man ju bara garnaterad plats inom kommunen o inte alls just där man vill...Sök både där ni bor o dit ni ska flytta... Man kan ju alltid tacka nej o söka nytt....

    Vi ska inte söka riktigt än, vill kunna vara hemma till augusti 07.. snålar med dagarna, för Olas skull.
    Tror det är lättare att få platsen man vill i tremin starten, fler barn slutar ju till sommmaren än till jul...

  • 1malle

    Ang öppna förskolor som ligger i närheten av Ektorp...
    Kastanjetten i Klockaretorpet är toppen.
    Sen finns det även barnverksamhet i vilbergen- i söderleds kyrkan (gick där med stora sonen) o där var det bra då, men det är ju 14 år sen jag gick där
    Fenix på gamla lasarettet har jag bara hört negativt om, dåkig ute miljö, ingen plats för barnvagnar o dåligt angagerad personal... men det är vad jag hört, inte varit där själv.....

  • 1malle

    Matilda...
    Lyllo dej som inte ammar...
    Ola skulle nafsa i hjäl mina stackars redan sargade bröst...
    Kram till Ester...

  • 1malle

    Bara måste tala om att just nu står det en kock i mitt kök o gör söndags steken...
    Anders kompis är kock o ville bjuda oss på mat idag...
    Mmmmmmmm... doftar ljuvligt kan jag lova!
    Blir stek o potatis o god paj med bär till efterrätt....
    Och kan ni tänka er, han var så pass snäll att han tog undan o gjorde lite mat åt Ola oxå, så nu har Ola nötstek att mumsa på ... 6 burkar blev det...

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7