Alkoholfritt vin?
Är det någon som har provat något alkoholfritt vin från Systembolaget?
Är det någon som har provat något alkoholfritt vin från Systembolaget?
Har provat röda och det smkade inte rödvin i allafall. Inget jag köper igen. Men har läst att de vita fått skapligt bra! Och ölen är god, Jever Fun.
Det är väl lite alkohol i de alkoholfria vinerna eller är jag ute och cyklar???
Ja, det röda som heter "Fre" är lite sött, men det är ändå vin-smak på det... Helt ok som "sitta-och-snacka-vin"... Lite sött kanske för att dricka det till maten.
det röda vinet smakar saft men det vita är lite bättre. Smakar inte precis likadant men det är ok. Det är endast 0,5 % i det och räknas som alkoholfritt. (lättöl innehåller ju 2,2%) Jeverfun (ölen) är god!
Annars kan du ju köpa alkoholfritt från hälsokost-affärer. Köpte något som heter Amé i lördags och det var JÄTTEGOTT! Och det var i en vinflaska, så det kändes lite lyxigare än att bara dricka cola.
Testa det vettja!
Jorgubbsvinet är helt alkoholfritt och så finns det en cider som heter Peach Pearl som också är det. Båda är på 700 (750?)ml och rekommenderas av mig!!!
Jag brukar dricka ett vitt vin som heter Carl Jung Weisslack. Kostar runt 30:- för 0,75 L och är supergott. Man anar inte ens att det är ett alkoholfritt vin.
Amé är ett alkoholfritt vin som finns att köpa i hälsokostaffärer!
Finns som vitt och som rosé :) Rosévinet är jättegott med is i och kanske en jordgubb :) Blir kanske mer som en drink eller en båldrink.
I alla fall kan jag verkligen rekommendera Amé :)
Kanske inte smakar sådär jättemycket vin, men det känns lyxigt och festligt!
Aha såg nu att någon redan hunnit före att tipsa om Amé :)
Lovan: vi verkar tyckt likadant om Amé:)
Tack alla!!