• Johanna01

Alkoholfritt vin?

Är det någon som har provat något alkoholfritt vin från Systembolaget?

• Svar på tråden Alkoholfritt vin?
  • Firren

Har provat röda och det smkade inte rödvin i allafall. Inget jag köper igen. Men har läst att de vita fått skapligt bra! Och ölen är god, Jever Fun.

• snutti

Det är väl lite alkohol i de alkoholfria vinerna eller är jag ute och cyklar???

• meya

Ja, det röda som heter "Fre" är lite sött, men det är ändå vin-smak på det... Helt ok som "sitta-och-snacka-vin"... Lite sött kanske för att dricka det till maten.

• AmandaPitkänen

det röda vinet smakar saft men det vita är lite bättre. Smakar inte precis likadant men det är ok. Det är endast 0,5 % i det och räknas som alkoholfritt. (lättöl innehåller ju 2,2%) Jeverfun (ölen) är god!

• Lovan

Annars kan du ju köpa alkoholfritt från hälsokost-affärer. Köpte något som heter Amé i lördags och det var JÄTTEGOTT! Och det var i en vinflaska, så det kändes lite lyxigare än att bara dricka cola.
    Testa det vettja!

• L2K

Jorgubbsvinet är helt alkoholfritt och så finns det en cider som heter Peach Pearl som också är det. Båda är på 700 (750?)ml och rekommenderas av mig!!!

• drakon

Jag brukar dricka ett vitt vin som heter Carl Jung Weisslack. Kostar runt 30:- för 0,75 L och är supergott. Man anar inte ens att det är ett alkoholfritt vin.

• Dolphine

Amé är ett alkoholfritt vin som finns att köpa i hälsokostaffärer!
    Finns som vitt och som rosé :) Rosévinet är jättegott med is i och kanske en jordgubb :) Blir kanske mer som en drink eller en båldrink.
    I alla fall kan jag verkligen rekommendera Amé :)
    Kanske inte smakar sådär jättemycket vin, men det känns lyxigt och festligt!

• Dolphine

Aha såg nu att någon redan hunnit före att tipsa om Amé :)
    Lovan: vi verkar tyckt likadant om Amé:)

Svar på tråden Alkoholfritt vin?