• Scruffy

Montering av Acta Graco Cosmic XTP

Vi har köpt den här stolen och ska till och byta.
    Vi ska ha den bakåtvänd i baksätet med stödben bakom passageraren.

Vi försökte montera den idag, men både jag och min man tycker att bilderna på instruktionerna är bristfälliga. Vi fattar hur bältet ska dras under och fästas, men problemet är remmarna från ryggen. Tycker inte att dem verkar göra någon nytta alls, och stolen känns ranglig och instabil, så vi måste ha gjort något fel.

Har någon annan haft problem med att montera den, eller är det bara vi? Har ni något bra tips?

• Svar på tråden Montering av Acta Graco Cosmic XTP
  • anna68

Åk tillbaka till butiken där ni köpte den, så att de kan hjälpa er. Tycker också att Aktas instruktionsböcker är näst intill obegripliga!

• Tate

Var har ni satt remmarna då? De ska ju sitta fast i nedtill stolen framför, och spännas hårt. Man knäpper dem och drar sedan åt. Antar jag i alla fall... Har Acta Gracos Duoflex, men de borde väl monteras enligt samma princip?

• Tate

Antingen har man ju speciella fästen vid golvet, eller så trär man banden mellan säte och stolsrygg och stoppar in bandet i öglan

• Tutilure

Jag monterade fast vår idag och det är en väldigt dålig manual.
    Men när man väl har fattat hur den ska monteras så går det lättare.

Åk tillbaka till butiken och be dem att hjälpa er att sätta in den. Då kan ni kika hur de gör, så gjorde vi.

Annars så finns det ju lite olika alternativ för att sätta fast den.
    Antingen kan ni dra remmarna in mellan stolsryggen och sätet på passagerarstole framför, sen drar ni genom spännet genom öglan på remmen och drar åt.
    Alltså, upp genom utrymmet mellan sätet och storlsryggen och sen åt sidan och sen dra igenom öglan så att den sitter fast i stolen framför.

På vissa bilar finns det istället öglor som man drar remmen igenom, det är ju lite smidigare.

Sen ska ni knäppa fast spännena i stolen och spänna hårt, spänn tills den sitter stadigt. Man får efterdra lite då och då sen.

Hoppas att ni får ordning på den!

Svar på tråden Montering av Acta Graco Cosmic XTP