• ciazi

Ta ut tungpiercing ?

Min barnmorska berättade för mig att jag inte får ha tungpiercingen i när jag åker in och föder barn, men överallt på bilder och filmer från förlossningar ser man att dom har smycken på sig.

Jag undrar om någon vet säkert hur det ligger till , då jag inte vill ta ut staven eftersom det krymper ihop på bara nån minut ..
    Och det gör ju hemskt ont att tänja ut det igen sen.. :S

• Svar på tråden Ta ut tungpiercing ?
  • Mamma Lotta

Jag tog ut min tung piercing under själva utdrivningsskedet och satte i den igen så fort bebben var född...det var inga problem att få i den bara man har sinnesnärvaro att ta ut den och sedan sätta iden igen...

• aktuelle

Någon som vet om det är normalt att man blir lite öm i tungan när man tar ut staven och det börjar läka ?

• ciazi

Okej. För enligt bm så skulle man ta ut den hemma , eftersom man aldrig vet om man måste göra akut kejsarsnitt...
    Men jag sparar den i tills dom säger åt mig.

• getingmidja

ciazi---> För att få ett säkert svar tycker jag du helt enkelt ska ringa förlossningen och höra efter!

• Heidi1

man ska ta ut alla percingar när man ska födda om d skulle bli komplikationer så dom måste göra ett akutsnitt.då blir man sövd o då får man inte ha percingarna.

• ciazi

getingmidja---> Konstigt att man inte kan tänka smart själv Det är ju helt klart det bästa alternativet, för att få veta. Tack

• Angi79

jag tog ut allt utom tungan och under förlossningen sa bm att jag va tvungen att ta ut den... jag va helt borta men lyckades flåsa fram att jag L O V A D E att om nått skulle hända så kunde jag få ut den snabbt som blixten....

Älskar sin tigerskrutt
  • Jompis

Jag hade kvar min tungpeircing. Visste inte ens att man inte borde ha den kvar. Men allt gick bra. Ungen kom ut och peircingen är kvar

Svar på tråden Ta ut tungpiercing ?