Kan man anmäla anonymt till fk?
Hej! Jag undrar om man anonymt kan anmäla bidragsfusk till försäkringskassan? Det är nämligen så att jag vill anmäla fusk. För visst är det väl fusk när två människor bor ihop, men inte skriver sig på samma adress (mannen skrivit sig på annan ort hos sin mamma flera mil därifrån) för att inte bli av med bostadsbidrag och för att kronofogden inte ska dra mer pengar när man har skulder, vilket de ju gör när man är sammanboende och utgifterna därmed beräknas minska? Många tycker säkert att jag inte skall lägga mig i detta, men jag är en sån där moralkärring (tyvärr kanske) som blir vansinnig på såna som fuskar för det drabbar alltid ärliga människor som vill göra rätt för sig....och andra som verkligen behöver hjälp får det inte. Jag kan i och för sig stå för att jag tycker så här (det vet personen i fråga redan om), men för att undvika mer konflikter än nödvändigt undrar jag om man kan anmäla anonymt och om de tar anmälningar på allvar och verkligen kollar upp saker? Annars kan det ju kvitta menar jag. Någon som vet?