• Lillflickan

Nagelproblem

Jag gick i för små skor häromdagen (onsdags närmare bestämt) och kände att det tryckte lite mot stortåna.
    Tänkte inte mer på det, bytte skor och allt var frid och fröjd....nästan.
    Nagel på ena tån började ändra färg, ser lite blålila ut. Sen verkar det som om den håller på lossa
    Det gör skitont rent ut sagt. Precis som om det skulle vara en jätteblåsa under nageln som orsakar detta.
    Tån är röd runtom.

Nån som varit med om liknande ???
    Hpokondriker som jag är tror jag alltid det värsta, så snälla... berätta att det inte är farligt och att det går över.

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Svar på tråden Nagelproblem
  • Lillflickan

Nej, inget var. Jag har haft nageltrång förut, men aldrig mitt uppepå nageln. Det har mer suttit i kanterna.

• MyFine

det kanske är så att du liksom har fått ett "blåmärke" under nageln? Som typ när man klämmer fingernageln i en dörr?

• Lillflickan

Nageln är blåaktig, men inte riktigt blå.

Men om man googlar så kommer det genast upp blånagel..så jag antar att det är det.
    Huden under nageln är svullen, och det gör att nageln putar ut.

• MyFine

Då låter det som om du har fått en blånagel! Nageln kan ju trilla av av det, men det är ju inget farligt! Lycka till och hoppas att smärtan avtar snart!

• Lillflickan

Hoppas det jag med. Vaknade inatt när jag vände mig om för att jag skrapade tån i lakanet

Bara jag slipper amputera så är jag nöjd

Svar på tråden Nagelproblem