capybara skrev 2006-05-01 19:35:36 följande:
Mina händer är alltid torra på vintern, men det här året tar nog priset. Ibland ser särskilt min högerhand ut som en 80-årings och dessutom kliar det enormt.Jag använder handkräm samt har diskhandskar när jag diskar och torkar av bordet, men det blir ändå såhär.Vad ska man göra? Ringa till doktorn? Vänta på sommaren? Köpa nån supersalva som jag ännu inte har provat?
Jag ha samma problem som du ts..och apoteket för mejj rekomenaderade e olja jag skulle använda när jag ha haft kontakt med vatten och därefter skulle jag ta min salva jag köpte som heter: aco madical mjukrengörande hudkräm...
såhär står de på den: DU HAR: väldigt torr och känslig hud som du vill hålla mjuk och len utan att det svider.
DU behöver: En riktigt fet salva (42%) hudkräm som hjälper din hud att behålla sin mjkhet. som inte kladdar och som innehåller fuktgivande glycerin....(obs parfymerad)
ja ha exakt samma problem som du ts.. och jag använde denna salvan.... besvären ha vilat ett tag när ja smörjde regelbundet några dagar.. så den hjälper på mig....
kostar runt 80kr på apoteket.. med den där olj tvålen som med finns köpa kostade allt som allt ca 200kr... runt där...