• A73H

Sulky/barnvagn på resa till Grekland?! Hur gör man?

I slutet av maj ska vi åka till Grekland hela familjen, då kommer vår minsta att vara lite drygt året. Men ärligt talat?! Hur gör man med vagn? Ska man köpa en paraplysulky för en hundring och ha med eller hur gör man? Visst går hon, men det vore ju kul att kunna ta sig mer än 100 meter från hotellet, typ.... Ärligt talat så har vi faktiskt inte en aning - har ni? Någon?!

• Svar på tråden Sulky/barnvagn på resa till Grekland?! Hur gör man?
  • A73H

Hmmm....jag som trodde att hela fl vimlade av globetrotters... Ingen som kan tipsa oss om hur vi ska göra?

• nattinattio

De enklaste sulkys för nån hundring skulle jag inte rekommendera att ta med, de är jobbiga att knuffa speciellt som det ofta utomlands är kullerstenstrotoarer osv...
    ta er vanliga vagn med eller köp en bättre sulky/sittvagn, som barnet har användning av hemma oxå under lång tid.

Barnvagn/sulky kostar inget extra på flyg förutom en skyddspåse du köper på flygplatsen för 20-30,-

• A73H

Men Gud vad bra! Tusen tack för svaret nattinatto! Vi har både sulky och vagn, men visste inte om vi kunde dra med sulkyn! Köper man påsen när man kommer fram och ska checka in eller innan?

• SVejsan

På Arlanda går man i alla fall till den vanliga incheckningen först och då får man en extra "tagg" (sån där lapp med ankomst flygplatsens namnförkortning på), ibland har de då en sådan påse där bakom som man kan få/få köpa (beror på bolag...). Sedan brukar man få gå till specialincheckningen med vagnen , har du inte fått tag på påse innan så har de absolut där... Där hjälper de dig med att lägga in den och klistra på taggen... Har du gjort det själv där emellan ( mellan incheckningsdisken och specialincheckningen) så har du kanske lagt in lite extra blöjor i handtagspåsen(?). Det har vi gjort ibland .

Bra att tänka på är att spara påsen till återfärd då det inte är säkert att det finns på den andra flygplatsen (speciellt om det är en "charterflygplats"). Vad som är vettigt att ha med är sådana där plaststraps/buntband (dels för att återförsluta påsen om det inte finns tejp och dels för att laga vagnen om det är något som pajar) eller "bruntejp" dvs pakettejp av samma anledning...

• Mullig

Halloj!!!

Jag rekommenderar stark att HYRA en sulky på hotellet. Det har vi gjort jättemånga gånger och de brukar vara jättebra. Så enkelt att slippa släpa på sin egen...

Det lberor ju på också om ni vill ha vagenen när ni kommer fram och ska ta er ut till transferbussen.

Men jag rekommenderar att hyra vagn!

Lycka till och ha en trevlig resa!!

• nattinattio

mullig, va bra att du vart nöjd med vagnar du hyrt, sällan man hör det snarare tvärtom. Som regel är de enlaste sulkys som finns... vi har ibland bott på dessa barnhotell där sulky ingår i paketet (när man hyr spjälis, mm) å aldrig har vi använt dessa sulkys! förutom som en rolig omväxlings tur på hotell områder nångång...
    likaså har vi under resorna sett så många olika hotell sulkys å det är absolut inget jag kan rekommendera!

• Mullig

nattinattio!

Man får ju väga för och emot...

De sulkys man hyr har ryggläge och solskydd. Mer än det kräver inte jag!

Ska man ta med en vagn är det mer besvär än att dessa sulkys duger åt den lilla. INGA paraplyvagnar är roliga, tycker jag.

Men var och en gör som den vill. Jag kommer i alla fall aldrig mer ta med egen vagn om det finns att hyra!

Jag rekommenderar att hyra vagn!

Svar på tråden Sulky/barnvagn på resa till Grekland?! Hur gör man?