samarin mot halsbränna!
Tar 1 påse samarin om dan,det brukar hjälpa för stunden,finns det nåt bättre än samarin som verkar länge!?
Tar 1 påse samarin om dan,det brukar hjälpa för stunden,finns det nåt bättre än samarin som verkar länge!?
samarin ska man inte använda en längre tid enligt min bm.
gaviscon o rennie funkar fint för mig ialf.
Gaviscon och Rennie smakar bara så j-la illa. Jag var helt desperat och visste inte hur jag skulle klara mig. Men så läste jag någonstans att mineralvatten kunde hjälpa. Så nu dricker jag en 50cl flaska om dagen och jag sover gott om natten.
goåglad - ja fast det är inte så bra det heller...det är tillsatser i bubbelvatten som (kan)göra att man samlar vätska. dvs dricker man för mkt sånt som innehåller salter så samlar man vatten ist för att kissa ut det. jag drack (levde) på bubbelvatten förra graviditeten o gick upp massor o samlade vatten av det.
Novalucol!
Hjälpte mig hela förra grav.
Gaviscon tyckte jag hjälpte bra.
När jag var gravid med min andra dotter åt jag minst 8 påsar samarin om dagen...
Jag har druckit minst en samarin om dagen nu de senaste veckorna,
ingen fara alls enligt min bm.
Det enda kan ju vara att en del mår lite illa av "bubblandet".
Men jag klarade verkligen inte av Gaviscon, mådde pyton.
Jag har fått Losek utskrivet till mig av gynekologen. Eller Omeraprazol som apoteket har bytt ut det till. Det är ofarligt vid gravititet och finns också receptfritt.
Helt fantastiskt praparat!!!!!! Före jag fick det tog jag gaviscon, samarin, novalucol utan större effekt jag spydde surauppstötningar hela tiden.
Signe
Omeprazol heter det, om nån söker efter det. (Felstavat ovan). Jättebra om man har magkatarr, det enda som hjälper. Det hjälper ju också mot halsbränna såklart.
Anledningen till att man inte ska överkonsumera Samarin är för att det är blodtryckshöjande. Kan vara bra att veta för dem som redan har högt blodtryck.
Flytande Gaviscon är det värsta jag har druckit, men det hjälper...
Jag röstar också på novalucol. Tuggtabletterna är faktiskt rätt så goda och de funkar mycket bättre än samarin!
Rennie tar mig genom natten...
Gaviscon har varit min bäste vän genom den här graviditeten!
Novaluzid fungerar på mig. Har hört att man inte skall ta samarin när man är gravid.
Gaviscon- smakar kräk i början, men man vänjer sig... Nu tycker jag att de är riktigt goda!
Dricker mineralvatten och det hjälper ...
Gaviscon och Rennie är mina bästa vänner
Jag åt gaviscon men gottresultat fram tills 1mån innan bf, då slutade dom hjälpa..sen blev det omeprazol och det var en gudagåva! Kände inte halsbränna alls under sista veckorna..SÅÅÅ SKÖNT!
Vill bara berätta för er som äter Rennie att de innehåller en massa socker..Kanske kan vara bra att ha i åtanke om man tar det på natten tex..tänk på stackars tänderna...
Men en positiv sak är att brännan försvinner DIREKT när bebisen e ute
Lycka till hörrni!
Skulle inte klara mig utan samarin nu...ingen fara enligt min bm och läkare. Men har hört att det kan vara blodtryckshöjande. Någon regelbunden konsumtion har jag inte eftersom min halsbränna kommer och går i perioder. Jag kan vara utan samarin i flera dagar och sen ta 2-3 påsar andra dagar. Det är väl viktigast att vi hittar ett preparat som passar oss bäst!