• M E J

Ang Aspelundserien (Ikea)

Undrar om någon vet om det är tänkt att man ska kunna använda resårbottnar (och bäddmadrasser) i Aspelundssängstomme? Hur är kvaliten på stommen, sängbord och klädskåpet? Vore intressant att höra åsikter från Era erfarenheter. Funderar på att beställa allt i serien.

Mvh/Malin

• Svar på tråden Ang Aspelundserien (Ikea)
  • pr32

Vet en tjej som jobbar på sängavdelningen på IKEA så jag kan höra med henne.

• Blåjungfrun

Mina föräldrar har köpt den sängstommen och de har sina resårbottnar med bäddmadrasser på. Jag tror den är ok, som vilken Ikeastomme som helst. Dock inte massivt trä. Men den är mycket fin! De har bara sängstommen.

• pr32

Detta svar fick jag av min kontakt på Ikea:

Det går jättebra att använda resårbottnar i den sängstommen.
    (Man ska tänka på att man måste köpa mittbalk om man inte beställer på Internet för då ingår den i det priset.)
    O bäddmadrass kan man ju med använda till sängen.
    Man behöver ingen ribbbotten då om man väljer resårbotten.

Jag tycker det är en fin modell på säng. Det är ju träfiber skiva med folie och det är en ganska tunn/lätt säng kan jag tycka.
    Det är ju ingen massiv säng. Det är en stilig och enkel säng tycker jag.

Klädskåpet , det finns inga extra hyllplan mer än dom som ingår i köpet 4 st + klädstång.

Egna erfarenheter har jag ju inte men det är mitt sortiment på IKEA :)

• Michaela83

Jag har aspelund serien, och jag tycker den är helt ok!
    Jag har en hel madrass i min, men har ändå mittbalken.

// mickis

• M E J

Tack SÅ mycket för alla era svar och erat angagemang av att hjälpa mig. Det låter väldigt bra. Jag tycker serien är jättefin och det skulle bli superbra i vårat nya radhus

pr32: Behöver man ingen ribbotten? Tycker det lät skumt?! Men det kanske är så, eller det är det ju så klart om du tagit reda på det, tack snäll du. Vi har resårbottnar sedan tidigare och de skulle jag gärna vilja använda mig av. Känns himla onödigt att köpa nya, de är endast 2 år gamla. Men måste det vara en speciellt resårbotten, eller funkar alla måntro?

• Michaela83

Mej: alla funkar. Jag har endast en resårbotten, ingen ribb

• pr32

MEJ: Mitt inlägg va direkt kopierat från mail från min bekant som jobbar på IKEAs sängavdelning, så det kan du nog lita på.

• sweetpea

Resårbotten är ju samma sak som resårmadrass och ribbotten, så det är inte så konstigt att man inte behöver det.

Svar på tråden Ang Aspelundserien (Ikea)