• Teschty

1:a med kokvrå

Ska flytta ifrån min sambo, bor i hus för tillfället som e till salu. Pga av kostnader osv har jag bestämt mig för att ta en etta (vill inte egentligen men jag vill ju hjälpa till att betala på huset tills vi får det sålt) har fått tag på en 1:a med kokvrå 3o kvm :( kokvrå, ingen sovalkov så allt i samma rum. Någon som har tips på hur jag ska inreda den mysigt??? Matbord e inte viktigt, 160 cm säng o soffa e superviktigt... Några tips???

Tusen tack

• Svar på tråden 1:a med kokvrå
  • CrazyOne

Använd väggarna...

Köp hyllor.. Har för mig att det finns på Ikea för 29 spänn...
    Sen finns det dyrare..

Så med andra ord skippa en bokhylla..
    Satsa på en liten tvbänk och litet soffbord.
    Kör resten mot väggen i hyllor..

• Tiffani

Beror ju på vad du har för behov??

Men en grej som gör det mysigare är att försöka dela av en sovrumsdel i rummet, tex med draperi, garderob eller bokylla. För att få det luftigare och se större ut är det smartaste att man har dold förvaring så att det inte blir så plottrigt. Och så ljusa väggar och ljusa möbler, för mörkt förminskar!

• Dizzlin

jag har oxå bott så där, och de är som dom säger väggar , hyllor, och även byrå eller "skåp" låter som en trist kontors miljö, men man får hitta fiina saker o göra de med finesss. och glöm allt vad mörka gardiner heter o mörka textilier, de gör rummet minst 8 kvm mindre....

hoppas de löser sig.

tänk ljusa tankar nu...

kraam

• extremlängtan

jag skulle nog ändå skippat soffan och bara välja sängen. men göra den grymt mysig! du kan ha en förvaringslåda under för sängkläder och bara lägga på ett sängöverkast/snyggt tyg. Satsa på många stora kuddar i olika färger och material så kommer det bli en snygg soffa som ingen har en aning om att du använder som säng.

Och som blivit sagt tidigare, använd väggar. Satsa på grymt bra förvaringsmöjligheter så du inte blir begränsad av sånt. Jag tycker det är extra viktigt när man inte har ngt annat rum att placera sakerna i. Nu måste de liksom till rätt plats på en gång.

Köp snygga detaljer så de kan vara framme. De kommer som sagt att synas från hela lgh. Tex diskstället från Designtorget- riktigt snyggt och är häftigt att ha framme. Snygg diskborste som går i samma färg som resten av inredningen. Nu kommer allt få extra stor betydelse o annan vikt.

Svar på tråden 1:a med kokvrå