• AL79

Alla tips till att sätta igång magen!!! Hjälp...

Har så ont i magen och mår illa. Har ni några bra tips mot trög mage??? Usch vad jobbigt.

• Svar på tråden Alla tips till att sätta igång magen!!! Hjälp...
  • siamesen

sockerfritt godis

melon

mycket vatten

• Dahliaer

Vatten
    plommon - katrinplommon
    Linfrön

Hjälper ingenting så lactulos eller microlax eller så på apoteket

• oerfaren

katrinplommonpure'
    eller
    lactulose ( Apoteket )

• lillamor

Hej din stackare!
    För mej har det fungerat med psyllium som man köper på hälsokost, hemmagjord musli med fiberhavregryn, rågflingor, krossade linfrön, solrosfrön och russin. Allt detta blandar jag i yoghurten på morgonen och dricker ett stort glas vatten till. Försök dricka en del vatten under hela dagen. Jag är vanligtvis hård i magen och nu när man är gravid blir det ju värre, men detta fungerar för mej. Kommer på toa varje morgon.
    Man känner ju sig helt förgiftad, aggressiv och eländig om inte magen fungerar.
    Lycka till!!

• Filli

inolaxol.små korn man blandar i tex fil eller yoghurt.
    Receptfritt på apoteket.det är inget kroppen blir beroende av.

• AL79

tack ska försöka. Vill ju helst se om det funkar med vanlig mat först. Men om det inte hjälper, får jag väl gå på apoteket...

• Triss i Damer

När jag hade förstoppning fick jag höra att jag skulle dricka mkt vatten. Även äta katrinplommon. Hoppas det går över, lider med dig :(

• Smulan sthlm

Katrinplommonjucie funkar bra för min del! Klarar inte av att äta hela katrinplommon så det här var ett bra alternativ.

• malla7

Förutom alla andra bra tips här ovan så är promenader bra, det får fart på tarmrörelserna. Lycka till!

Svar på tråden Alla tips till att sätta igång magen!!! Hjälp...