20 månaders med stark vilja
Undrar lite över barn med stark vilja......... Har en son på snart 20 månader som är väldigt viljestark (läs envis), men även en väldigt glad, kramig och en framåt kille.
Han började på dagis i januari och älskar att vara där - han dansar in på morgonen. Inskolningen gick jättelätt. Så långt är allt frid o fröjd. Men vid ett par tillfällen när jag hämtat honom på eftermiddagen har personalen sagt att han har "svårt för att ta tillsägelser". Han har ibland knuffat ngt av de andra barnen och när de konfronerar honom blir han ledsen (arg?). Jag har försökt att lirka lite med honom hemma för att kolla läget, men han är ju lite för ung för att resonera med.... När han träffar andra barn på fritiden är det inget knuffande. Den starka viljan känner vi ju av även hemma, men vi försöker stoppa den i tid. Har en liten orolig känsla i magen över förskolan, förmodligen ett hyfsat ställe men inte så mkt personal (vad har man att jämföra med vid sitt första barn?)?? Vill tillägga att förskolepersonalen inte har lagt fram det som ngt problem utan bara velat informera mig, men det känns ändå i "mammahjärtat".
Vad ska man göra? Gör vi ngt fel? Går det över?
Tar tacksamt emot tips och funderingar!