• Lejonet73

Vad ska barnen sova i???

Är så nyfiken på vad era barn sover i!!! Vad ska de små sova i egentligen. Jag har en son på precis 3 månader och jag känner mig osäker ibland på om han inte har för mycket kläder på sig. Vad sägs om sparkdräkt med fot och långärm + ett täcke el tunn bomullsfilt på sommaren??? Tvådelat känns som om han kan bli kall eftersom han alltid sparkar av sig täcket.

• Svar på tråden Vad ska barnen sova i???
  • Kelite

Sonen sover i Pyjamas med fötter och ett Tunt täcke, han är 5 månader.

• mamma2004

Min dotter är två månader och sover med pjamas och filt. Snart är det väl dags att lägga henne under tunt täcke istället.

• skidan

Min dotter sov med pjamas med fot och täcke i vintras. Nu sover hon i pjamas utan fot. Filten sparkar hon av sig

• FruSöderström

under sommaren sov hon i bara blöja utan täcke, nu sover hon i pyjamas alternativt en t-shirt och kortbyxor, till vintern blir det täcke på det.

• Johnna

När det var som varmast på sommaren sov min son i bara t-shirt och blöja. Nu har vi återinfört helpyjamas, eller två-delad-pyjamas. Jag brukar ofta lägga på honom en filt när jag går och lägger mig, men den sparkar han oftast av sig, därför är ju helpyjamas bra. Täcke behövs inte än, för min son i alla fall. Min son är 10 mån nu. Man kan ju alltid känna lite på barnet om han7hon känns varm eller kall, när de somnat, så vet man om man ska klä på dem mer eller mindre.

• Linah

Hannah sover i pyjamas antingen med fot eller utan, beroende på vad som är rent

sen har hon en jättemysig fleecefilt, men den brukar oftast sparkas av....

men än så länge gör ju inte det, får se sen i vinter om hon kanske kan behålla filt/täcke på sig då

Svar på tråden Vad ska barnen sova i???