• hjärnladyn

Studentpresent?

Är bjuden på studentfest hem till min kollegas son som tar studenten om en månad. Känner inte honom särskilt väl, men vet att han spelar handboll.

Vad tusan köper man i present till en 19-årig kille? Har tänkt lägga ca 300 kr, vill helst inte köpa glas eller porslin för det tror jag inte att han uppskattar.

Ge mig tips på presenter!

• Svar på tråden Studentpresent?
  • E l l a

Presentkort är ju det lättaste, för det kan ju inte bli fel...

• Helena77

Presentkort på Intersport/Stadium/Team Sportia/Guldfynd
    Biocheckar
    Snygga ölglas

• Helena77

Eller så köper du en vanlig hink(typ en sån som man har vatten i vid biltvätt).
    Och så fyller du den med roliga grejor,tex öl,chips,godis,biocheckar,lotter,tidning(bil eller dator),jordnötter mm.

Och så har du cellofan runt och knyter ihop den över hinken med blågult presentsnöre.

• hjärnladyn

Helena77 mycket bra idéer! Nu har jag något att utgå ifrån. Hinken var kul och lite annorlunda!

Också ölglasen var en bra idé! Kanske kan göra en kombination av de båda?!

• Charlie85

sitter i samma sits.. Min bror tar studenten. Vad sak man köpa? hur mkt ska man lägga ut? Är ju inte direkt ekonomiskt oberoende

• Helena77

Ja varför inte?!
    Du kan ju köpa en hink och så köper du snygga ölglas,kan man ju hitta till bra pris på både Duka och Coop tex.
    Så lägger du några öl i botten på hinken och sen ölglas,chips,jordnötter och godis över.
    Det tycker han säkert är häftigt att få!
    Och så är det säkert inte så att han får tre likadana som det lätt kan bli med porslin eller halsband.
    Lycka till!

• Helena77

Charlie85:perfekt ju...tror faktiskt att det är en häftig grej att få för en kille.
    Och så behöver det ju inte bli så dyrt heller eftersom man kan anpassa innehållet efter sin egen plånbok.

Svar på tråden Studentpresent?