• nojjan

Mittelspitz!!!

Vilken underbart söt ras man har hittat då!!! Det är verkligen kärlek vid första ögonkastet!
    Men... Jag vill veta mer!!
    Det står ju inte så mycket om deras personligheter på olika sidor..
    Är det nån utav er som har en mittelspitz?? Vill ni berätta lite då? HOPPAS!

• Svar på tråden Mittelspitz!!!
  • Uncia

jag har en vän som har en liten uppfödning med rasen.
    dem jag träffat är verkligen jättekäcka. pigga och alerta i lagom storlek. hänger gärna med på att träna agility och sånt.
    sen har dem så många fina färger också. dem jag träffat är väldigt trevliga. dock hemma så kan dem ju skälla lite när det kommer folk.
    sen är det ju en spets, och dem flesta spetsar har sin dos av lite självständighet.
    men dessa är ändå väldigt lättlärda och följsamma sin ägare så.

• Uncia

älskar att få uppmärksamhet och är lagom sociala så mot folk, vad jag tycker iallafall.

jag har ju en samojed som älskar allt och alla...nästan för översocial.

• nojjan
    Tack! Låter bra detta! Jag har en liten spetsblandis här hemma så det där med överdos av självständighet känner jag igen Min blandis är skällig som tusan... Är rädd att detta påverkar en liten mittelspitz alldeles förmycket så den oxå blir super skällig... Kanske dumt... Men den verkar ju sååå underbar!!! Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till! *Suck*
  • Uncia

ja det är ju det dumma att dem lätt tar efter dem större hundarna. men samtidigt så kan du ju försöka träna mycket med valpen utan att din andra är med ibland så du får in att den ska vara lugnare. låt inte det avskräcka dig om du nu fastnat för rasen. jag gillar dem skarpt.
    för att vara spets så är dem ju inte dem skälligaste iallafall vad jag fått höra av andra som har rasen och har vana även med pommar, japansk spets.

• nojjan

jo... Det är sant... Jag ska låna lite böcker och läsa samt tänka lite på det. Det blir inte förrens till sommaren i så fall. Fastnade för rasen då jag ÄLSKAR det där utseéndet spetsar har. Den långa nosen och lite yvig päls Som min blandis! Allt som liknar honom blir jag kär i
    Tack för din hjälp!

Svar på tråden Mittelspitz!!!