• Sassa82

Dusch efter bad???

Jag undrar bara ifall det verkligen bara är jag som tycker det är naturligt att man duschar av sig själv/barnet ifall man har badat??

• Svar på tråden Dusch efter bad???
  • Nyfiken gul

det gör väl alla??

det har jag alltid gjort.... man sköljer av sig alla tvålrester och shamporester som sitter kvar på kroppen... o ligger i badvattnet..

samma sak med barnen när dom badar...

finns det någon som verkligen inte gör det?

• Mirris

Vi gör som så att först badar han o leker o grejjar o dricker badvatten
    Sen blir det tvagning och dusch.

Min son är som galen i att dricka vattnet.. så jag väntar alltid med att tvätta honom till sist. Och så duschar jag av honom lödder o tvål.

Fast när han var bebis så badade jag honom och så tog jag honom i handduken direkt. Han var ju inte så skitig då som nu *haha*

• Sassa82

Ja jag har hört fler som undrar varför man duschar efter tycker det verkar skumt att inte gör det vattnet man badat i är ju inte rent.

• Annione

Jag duschar oxå efter badet. När jag var aupair i England tyckte familjen å deras vänner att jag var konstig, man badade ju för att bli ren inte skulle man väl duscha efter det...
    Jag såg bara alla hudflagor och smutspartiklar som simmade runt i badvattnet efter en "good soak"...

• Sassa82

åå skönt att höra att det är fler som tycker man borde duscha

• Beckah82
    Är inte det en självklarhet?

Annars är det ju ingen mening...då låter man ju smutset ligga kvar!

Som att diska disken i diskvattnet och sen ställa det i diskstället UTAN att skölja av...äckligt!
  • Sassa82

Beckah82: det va en bra jämförelse

Svar på tråden Dusch efter bad???