• hjärnladyn

Bilsemester i Sverige -vart?

Vi ska ut och bila i sommar! Vi utgår från Skåne och det blir stopp i Falkenberg, Göteborg, Uppsala och Stockholm där vi har vänner, i vilken ordning har vi inte bestämt. Vi kommer att ha med tält så vi kan campa vid behov.

Jag önskar förslag på allt möjligt, vart vi ska åka, vad som är värt en omväg och vilka sevärdheter vi ska besöka. Stockholm är den norra gränsen, så allt söderut.

Ge mig massor av tips! Det är bara jag och min man, inga barn.

• Svar på tråden Bilsemester i Sverige -vart?
  • Snowgirl

Halmstad får du absolut inte missa, finns massor att göra, och staden lever verkligen upp på sommaren(bor själv i Halmstad ).
    Sen några stopp i bohuslän är något som också ligger på måstelistan....Bohusmalmön är en underbar ö, med en helt underbar strand(känns inte som om man är i Sverige när man är där)!!
    2 tips har du där iaf.

• hjärnladyn

Vi har bott i Halmstad i några år, så jag tror att vi hoppar över det.

Bohusmalmön har jag aldrig hört talas om, ska jag kolla upp mer!

Tack för tipsen!

• BlygTjej

Jag vill också åka på bilsemester men klarar bara inte av att campa. Eller helst inte iaf Vi bor i Småland, det som hade vart skoj att se för vår del är söderut och Bohuslän. Hur mycket pengar behöver man? Kan man ta med sig hund eller blir det jobbigt?

Många svar tas gärna emot

• Danbala

Jag skulle faktiskt vara trist nog att rekommendera en bra sådan där bok med vägkarta kombinerat med en del med beskrivningar av sevärdheter. Har haft en sådan bok själv som var oumbärlig i reseplanerandet, men jag kan inte för mitt liv minnas vad den hette. Liknande verkar i alla fall Prismas "Vår Sverigeguide" vara.

• hjärnladyn

Jag gillar inte heller att campa, därför ska tältet bara användas i nödfall när vi inte kan snylta hos kompisar eller ta in på hotell.

Har ingen aning om hur mycket pengar man behöver, men bensinpriset brukar ju stiga på sommaren.

Ni kanske borde åka till Skåne, här är tokfint på sommaren, framför allt Österlen!

• Danbala

Glöm inte vandrarhemmen, inte så bökigt som att campa, men fett med billigare än hotell!

• hjärnladyn

Danbala, det är en bra idé! Men de bästa smultronställena brukar man hitta med hjälp av tips!

• BlygTjej

Och hur tycker ni man ska göra med hund...?

• Danbala

hjärnladyn:

Förvisso!

(Själv brukar jag ragga upp alla gamla kyrkor och ruiner och sådant och besöka dem fanatiskt, det brukar inte vara så många som är knäppa nog att ha det som intresse, så jag har vant mig vid att vara tvungen att leta själv, antar jag... )

Svar på tråden Bilsemester i Sverige -vart?