• Heleri

Geléaktiga flytningar?

Hej!
    Jag har bara en liten fundering om flytningar. Jag har ätit p-piller oavbrutet sedan jag var 16 år (är nu 30), så jag kommer inte riktigt ihåg hur det är att ha "vanlig" mens. Jag slutade med pillren för 16 dagar sedan, och räknar med att få mens på torsdag nästa vecka ungefär (om min menccykel är 28 dagar). Idag fick jag tjocka geléaktiga flytningar, stora klumpar. Vill bara veta om detta är normalt när man har "vanlig" mens. Jag minns som sagt inte riktigt hur det var. Fånig fråga kanske, men jag undrar verkligen!

• Svar på tråden Geléaktiga flytningar?
  • Marit79

Jag får exakt såna gele-aktiga grejer när jag har ägglossning, så det är helt normalt =) Har haft så ända sedan jag slutade käka p-piller, för ca tre år sedan.

• Heleri

Tack båda två för era svar! Nu slipper jag fundera. :)

• Fru Ludvigsson

När jag slutade med p-piller, så tog det ca två månader innan mensen dök upp... Hoppas att den kommer "som vanligt" för dej

• 77a

Hej! För mig tog det 10 månader innan mensen var "normal"...
    lycka till

• Norrlandsflamman

Hej, när jag slutade med ppiller fick jag geléklumpar, precis som du beskriver. Det var samma slags som vid ÄL fast mycket mer. I mitt fall så var det inte ÄL, mensen dröjde ytterligare 2 månader innan den behagade komma. Jag läste mig till någonstans att man kan få denna typ av gelé just som en reaktion på att hormonerna från ppillren uteblir. Det är väl ngn restkrodukt kanske? Lycka till med allt!

• Heleri

Jag är så tacksam för alla era svar! Vi får väl se när mensen dyker upp. Som tur är har vi inte bråttom att bli med barn.

Svar på tråden Geléaktiga flytningar?