• MammaMu76

skötbord på tvättmaskin

Hej hej
    Jag och sambon har börjat fundera på hur vi ska lösa blöjbytena i vårt trånga badrum. En lösning är att ha skötbordet på tvättmaskinen. Hur har ni löst det? Har ni haft en sån där uppblåsbar mojäng? Var köper man det. Ytterliggare en lösning är ett klaff skötbord?! För och emot??
    Tacksam för svar / Lina

• Svar på tråden skötbord på tvättmaskin
  • Eja

det borde väl gå aldeles utmärkt på tvättmaskinen!! det vet jag många som har! uppblåsbara skötbäddar finns bla på barnens hus för 150:- en handuk på den så blir det skönt att ligga på, enklelt att byta när den blis smutsig!!

kram

• En Pappa

Finns även att köpa på Ikea, ganska billigt om jag inte minns fel.
    Och det är absolut inget problem att ha skötbordet på tvättmaskinen.

• MayaPiraya

massage för bebisen när den centrifugerar kanske? :D

• snutti

Om man skulle behöva byta just under centrifugeringen så kan man väl bara lägga "den uppblåsbara mojängen" på golvet... Eller så kan man väl undantagsvis byta i sängen, även där kan man ju om man har städnoja lägga "den uppblåsbara mojängen"...

• snutti

Diggar uttrycket "den uppblåsbara mojängen", ska nog fråga på Ikea om de har såna, och var

• Frejja

Jag använder torktumlaren som skötbord, men en "uppblåsbar mojäng"
    Det är kanonbra. Sonen älskar att ligga där, det vibrerar och är varmt och skönt. Tvättmaksinen funkar säkert lika bra!!

/Frejja

• Monsa

Vi sågade av ett skötbord från ikea, överdelen från skötbordet altså och den satt som en smäck på vår tvättmaskin.
    Alternativet är att sätta kanter på en skiva på sidorna och en bakkant och sätta över maskinen och sen ha en skötbädd på , skötbädden heter gullunge tror jag från ikea och kostar 59:- om jag inte minns fel, funderar på attt sy en egen skötbädd för jag gav bort min, vi skulle inte ha barn på många år än nämligen*s*.
    Annars klarar man sig med en handduk faktiskt, skötbädden samlar gärna damm tycker jag i sömmarna.
    Hopaps du komemr på nåt bra, jag kan ta kort på vårt skötbord och lägga i galleriet om du är intresserad.
    Lycka Till/M

• Paxvictoria

Vi köpte en sådan där skötsbordsdel som man kan ha till spjälsängen på babyland och satt den på tvättmaskinen!!
    Sedan har vi en uppblåsbar skötbädd på den...tycker det verkar funka jättebra...viberar knappt när man har på tvättmaskinen!

• Angelica

Jag har använt tvättmaskinen o skötdyna på den. Funkar perfekt... Inga problem alls...

• snuffsis

Ahhh, så den uppblåsbara mojängen heter eller kallas också för "skötbädd".... Undra villket som är att föredra om man inte villl bli idiotförklard?

• Tinkolina

Vi köpte en skötbädd från jysk i skumplast klädd med "vaxduk". Jätte gullig och lätt att bära med dig och torka av osv. Har den på tvättmaskinen i tvättstugan. De hade en hel del olika mönster och var billiga tror att den gick på cirka 120. De på babyproffsen kostade cirka 250 vilket är dubbelt så mycket. Jag tror i och för sig att de var en aning tjockare men jag tror att vår skötbädd räcker utmärkt.

• MaDdO

Ikea har uppblåsbara skötbäddar, kostar 59:-

Vet många som haft en sådan på tvättmaskinen när dom bott trångt! Vi kommer ha det som nattskötbord på andra våningen, och ett ikea väggfast skötbord på nedervåningen för dagtid då man oftast e nere på dagarna (och jag har problem med värk i kroppen och orkar inte springa upp eller ner för att byta om jag råkar vara på fel våning! *ler*)

• linus

Vi tänker göra som Tinkolina, köpa den på jysk, jättefina och lägga på tvättmaskinen.

• Autumn

Vi tänkte också ha skötbädden på tvättmaskinen först, men ändrade oss när vi kom på att det kanske inte går så bra när maskinen centrifugerar... Och man kommer ju att tvätta några maskiner i veckan så att säga.. Vi köpte ett separat skötbort på IKEA för 249:- och en uppblåsbar skötbädd därifrån med.

Autumn // v 39

• maja72

Vi ska hA skötbädden på maskinen, ska byta ut badrumskåpet och flytta upp de en aning de blir ut märkt en liten korg för salvor och diverse under skåpet.. funkar utmärkt..

• MammaMu76

Tack för alla svar! Ska genast kolla den uppblåsbara skötbädden både på Ikea och Jysk för att jämföra. Hm, lärt mig ett nytt ord, skötbädd! Ska genast sluta säga uppblåsbar mojäng, man lär sig något nytt varje dag!! Tack tack!!

Svar på tråden skötbord på tvättmaskin