Göra eget drivhus av petflaskor eller liknande, men hur...?!?
Hej, jag tänkte odla på min soliga balkong och börja med drivhus. Kan man göra egna drivhus? Av vad?
ALLA tips och råd är varmt välkomna!
Lioness
Hej, jag tänkte odla på min soliga balkong och börja med drivhus. Kan man göra egna drivhus? Av vad?
ALLA tips och råd är varmt välkomna!
Lioness
Köp fyrkantig stav och byggplast och bygg dig ett "växthus" som du lätt kan lyfta av och på.
perfekt!
Går även att bygga som ett halvt hus så du kan han planten mot väggen och sedan ha drivhuset mot väggen runt planten.
Jättepraktiskt = köp en säck jord, lägg på golvet, gör 2-3hål i säcken och plantera tomater eller vad det nu ska vara. Vattna.
Ha ett hemmagjort drivhus för.
Jennie - tack för svaret! Har du några enklare tips... ? *ler*
Har inte riktigt plats eller möjlighet att ha "växthus" eller säck på golvet då vi har en nyfiken 18-månaders.
Jag tänkte mig mer ett växthus för varje kruka...
Lioness
Skall du bara ha det som skydd nu i början funkar det väl med en petflaska över varje planta, klipp av botten bara. Om du vill ha för tex tomatplantor hela sommaren kanske det funkar med tre bambukäppar nedstuckna som en wigwam i krukan och sedan plast runtom.
Har för mig att Jula edyl brular ha litet växthus i plast som man kan hänga på väggen - så att inte barn kan nå tex.