• Gnista

Någon som är bra på statistik?

Det är 10-15 % av sveriges befolkning som har svårigheter att blir gravid.
    Dessa procent tillhör jag och min man.

Av dessa människor föder 75 % barn efter tre ivf-behandlingar.
    Dessa människor tillhör inte jag och min man (vi har gjort fyra behandlingar).

75 % av de embryon som fryses efter behandling klarar upptining. Jag och min man fick vid senaste behandlingen två embryon av fryskvalitet, vilket borde statistiskt sätt borde innebära att ett halvt ägg inte borde klara sig.
    BÅDA äggen dog.

Nu har vi börjat adoptionsutredning. Vad är sannolikheten att "världen" kommer på att det inte finns något barn för oss att adoptera?
    Suck...
    /Gnista (som tappat gnistan lite)

• Svar på tråden Någon som är bra på statistik?
  • nattinattio

det finns säkert barn för er!
    hur gamla är ni å vilket land tänker ni på? de är väll dessa frågor avgör hur länge det tar.. inte om det finns...

• Achanta

Är inte i samma situation som er. Men ville ändå skriva och önska er lycka till med adoptionen. Känns ju som det är dags för turen att vända nu så förhoppningsvis ska det inte dröja alltför länge innan ni får hem ert barn.
    Kram

• nattinattio

jag hoppas verkligen att ni snart får bli föräldrar!

///
    mamma till IVF barn

• Gnista

Nattinatto: jag är 27 och min man är 34. Vi vet redan vilket barn vi vill adoptera (finns som känt barn på en organisations hemsida). Det barn vi vill adoptera finns i Indien. Men våra utredare är så sega, så hon lär nog försvinna... hur konstigt som helst att man (jag) kan förälska sig så totalt i en bild och lite bakgrundsinformation. Jag är totalt insnönad! Det är som att min dotter sitter där på andra sidan jorden och bara väntar på att jag ska få hämta hem henne (nåja, min man får väl vara med på ett hörn oxå )
    Achanta: Tack för stöttningen!/Gnista

• nattinattio

oj då kan det ju vara värre, verkar att det alltid är segare när man har "brottom" då det gäller ett specif barn.. helt sjukt! fast jag hoppas jag fått det om bakfoten å att det går bra å snabbt för er!

• Teskedsmamman

Hela världen är full av barn som vill ha er som föräldrar *försöker hitta din borttappade gnista*

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
Svar på tråden Någon som är bra på statistik?