• Sötnos

Halsfluss?

Jag har haft ont i halsen i 4 dagar nu. Det började lite lätt i onsdags, sen var det lite sämre i torsdags o jag kände mig också allmänt trött o hängig, hade också lite feber på kvällen (37,9). Dagen efter hade jag ingen feber, men mer ont i halsen o på kvällen hade jag återigen lite feber (37,8), men det gick över senare. Nu mår jag ganska bra för övrigt o har väl knappt nåt som kan kallas feber (37,6), men halsen är sämre. Jag vet ej om det är svullet (vet ej hur det brukar se ut annars)men lite rött är det, men jag kan inte se några vita prickar eller beläggningar. Nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Halsfluss?
  • Sötnos

Ska förresten tillägga att jag har lite hosta också...

• sky

Jag hade halsfluss tidigare i år. Man börjar känna halsont och varje timme blir det sämre. Hade du haft halsfluss hade du haft hög feber och så ont att du inte kunnat svälja vid det här laget. Så fungerade det i alla fall för mig. Halsont får jag ofta innan en förkylning bryter ut och det kan vara i flera dagar. Vid halsfluss svullnar det så i halsen att man knappt ser en öppning.
    Krya på dig och jag hoppas att det snart går över.

• sky

Vid halsfluss brukar man inte ha varken snuva eller hosta.
    Att hosta med halsfluss kan jag inte ens tänka på utan att rysa...
    Det är nog vanligt halsont.

• Sötnos

Tack . Då får jag hoppas att det går över av sig själv då!

• Angel med Kevin

Jag har halsfluss nu, hade feber i en dag och ont i halsen..men kände mig tjock i halsen och det gjorde ont att äta, gick till läkaren som konstaterade halsfluss..

gick till läkaren andra dagen jag hade ont i halsen..fick penecillin

• Angel med Kevin

men som sky skriver..

du hade inte kunnat få ner vatten ens vid det här laget om det var halsfluss..jag kunde knappt dricka efter 2 dgr

• DaCiss

Men alla är vi ju olika. Då jag haft ordentlig halsfluss har jag ändå kunnat äta och min hals har inte varit så ortoligt igensvullen. Jag har dock inte velat äta pga av den höga febern. Har även haft konstaterade halsfluss av halsodlingar och inte ens känt av dem nämnvärt. Så man kan ha halsfluss utan att det gör speciellt ont.

Igår började min hals göra ont och jag kika i den. Massa vitt på och runt halsmandlarna och en lätt feber och trött och hängig. Men idag är det redan mycket bättre och jag har ingen snuva och ingen hosta heller. De vita börjar fara bort nu också så det blir nog inte att uppsöka läkare. Min hals har alltid velat krya på sig på bara någon dag. Även då jag hade den värsta halsfluss jag haft hittills var det bra nästa dag men åt ändå medicinkuren jag fått.

• Sötnos

Men om man nu skulle tro att man har halsfluss, får man åka till akuten då (eftersom vårdcentralen är stängd på helgen) eller blir de jättearga då?

Svar på tråden Halsfluss?