När började er gravidmage försvinna efter förlossningen?
Tog det flera månader? Tränade ni bort den?
Tog det flera månader? Tränade ni bort den?
min försvann på en gång när sonen tittade ut men nu har jag min
mage som jag hade innan min grav men sen fick jag ju ingen speciell stor
mage när jag var gravid.
Min gravidmage försvann efter 1-2 veckor. Fettomagen försvann efter ett halvår ungefär
ja försöker promenera bort den.. min son är snart 7 månader.. det kanske tar lång tid för kroppen att bli "vanlig" igen.. det blir då ingen bikini för mig i sommar! :)
Så jag får stå ut med denna fettomagen i ca 8 månader nu då??
Men man måste kunna träna bort det mesta väl?
den har fortfarande en viss likhet med en tom påse... när man sätter sig ner så fylls den liksom med luft eller nåt... sladder. Men det börjar bli bättre.
Det är först nu (efter 4 månader) som kroppen börjar kännas som vanligt på det sättet att den reagerar på saker som innan.
Gick ganska fort för mig, gick tom ner mer än innan jag blev gravid, men....nu när jag slutat amma, gick det fort som ... för kilona att krypa tillbaka, och då särskilt runt magen
Gravidmagen försvann på en gång. Det lilla "överflöd" som fanns kvar försvann efter tre månader ungefär, så magen ser ut som den alltid gjort nu (tom lite smalare)!
Tränade ingenting alls efteråt, utan hade bara en väldig tur antar jag...Däremot ska man ju inte tala om brösten- var är de någonstans???
Sorry, lite OT på slutet!
Men hur går det med höft/lår?
Jag tror jag har kvar vatten i kroppen???
Jag vet inegnting om mina kroppen just nu.
Har en favorit jeans som inte finns kvar ute på affären så jag hoppas jag kan ha den igen.
Samma sak med shorts.
Fick dotter för 2 veckor sen.
Hur länge kan vatten vara kvar i kroppen?
vet någon om detta???
den försvann nästan direkt tog väl 1-2 dagar
Fortfarande kvar efter 7 mån. En del kvällar ser jag gravid ut som typ 25 veckan eller nåt. Har 4-5 kg kvar att gå ner.
Den försvan efter 1 dag på BB
Min mage är pluffsig.och ju mindre magen blir ju mer hänger magen eftersom huden går tillbaks saktare än magen om du förstår vad jag menar? Men drar jag in magen är den väl lite mindre så visst kan man träna den bättre men det är inte alls säkert eftersom det inte direkt bara är fett utan den är bara så mjuk och så måste ju huden få tid på sig att gå tillbaka det finns väl inget sätt att skynda på det?
Så vissa har tur att bli av med magen snabbt och andra inte(jag)*ler*
Det var 4 månader sen ja födde men dom säger ju att ma ska ju ge kroppen 9 månader på sig eftersom det var ju så länge man var gravid!Sen är det klart att man kan träna so en tok och hoppas att det funkar!
det tog ca 2 månader, sen började jag promenera rätt så mycket och började väga mindre än jag gjorde innan jag blec gravid!
börja inte träna alldeles för hårt redan i början
ta det lugnt, långa promenader med vagnen e toppen träning
annars är det risk att du skadar dig själv :)
Jag har inte direkt nån mage kvar.. känns degig men annars e den lika stor som inna njag blev gravid.. är nu 18dagar sedan jag fick min andra dotter (kejsarsnitt) så det enda som visar att jag varit gravid för tillfället är att det lägger sig hud över snittet (hängmage över) så jag hoppas ju på att det drar tillbaka sig i sinom tid..