• Sail on silvergirl

Soppdiet tips?

Jag börjar med att säga att jag vet att det här inte är någon långsiktig diet, att jag vet att man måste lägga om sin kost för att behålla vikten och att vissa av er här inne inte tycker att man ska hålla på med "extrema" dieter.

Min fråga är så här; Är det någon här inne som har testat "Sopp diet"? Hur fungerade det? Spelar det någon roll om man gör soppan efter annat recept så länge man bara har buljong och grönsaker i?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Soppdiet tips?
  • Nellee

Hej! Jag tror inte att det är så bra att leva på soppa även om det bara är för en kort tid. Du får inte i dig allt du behöver. Jag har testat modifast, de har två soppor att välja mellan och dom innehåller alla ämnen du behöver per dag. Dom kostar 95 kr för 8 portioner. Helt okej faktiskt och jag blev proppmätt.

• Sail on silvergirl

Miss Helena:

Man äter ju även saker till soppan, frukt nån dag, grönsaker nån dag, kött nån dag osv. Tror inte att det är så speciellt skadligt för kroppen att hålla på en vecka eller två med soppan. Jag vill använda den för att bryta ett mönster av godisätande, äta vid fel tider mm.

Men har du testat nån annan snabbdiet än modifast?

Nån annan som testat nån "snabb"diet?

• Nellee

Jag har testat nutrilette, den var inte god...chokladen funkade med jag blev så godissugen hela tiden! Naturdiet är godare än nutrilette, men jag fastnade för modifast. Nu när jag blir så där läskigt sötsugen så äter jag en bars. Det känns bättre att "tugga" när jag blir sugen. Under rubriken hälsa/motion finns det ganska många trådar om olika kurer och där kan det finnas någon att fråga om recept.

• Fru Höstlöv

Jag skulle rekommendera alla slags nutrilett, cambridge, modifast och vad dom heter före sånna soppor som man gör själv hemma. Dom kan verka nyttiga med grönsaker och så men kommer knappast ge dej alla vitaminer din kropp behöver. För det behövs det mer varierad kost eller tillskott. (som ofta finns i nutrilett mm)

Att försöka sätta ihop någon diet själv gör mer skada än nytta när man svälter kroppen eller kanske saboterar kroppens egna förbränning och man får inte i sig alla näringsämnen. Att leva på buljong kommer du inte att må bra av.

Så om du vill gå ner med soppor, köp något i affären, hälsokosten eller hos en konsulent.
    Det är ett säkrare kort och en tryggare kickstart på din viktnedgång än nåt hemmagjort.
    Mig och likasinnade tjejer hittar du i Cambridgetråden - vi som dricker CK, under kost och motion.

Svar på tråden Soppdiet tips?