• Leaaa

Ont i bröstet!

Har nu sen i onsdags haft lite små ont i bröstet. HAr kört en hel del bil å haft handen uppe på ratten. Tror att jag bara sträckt mig för det gör ont från ryggen å in genom armhålan å sen ut i bröstet...jag har känt å "klämt" på bröstet å allt e nog ok. jag e skit rädd å nojig *gråter* behöver bara skriva av mig för jag e ensam hemma å då e det lätt att negativa tankar omger en

• Svar på tråden Ont i bröstet!
  • Leaaa

ska kanske tillägga att jag inte ammar...emil tog bröstet för 12 månader sist!

• Leaaa

ingen som har ett lugnande ord till mig jag kan inte sluta gråta...vet inte riktigt varför jag gråter men bröst har helt plötsligt blivit läskigt

• Dinolino

På vilket sätt gör det ont? Känns det som träningsvärk, eller är det mer en molande värk eller skarp smärta? Jag tror absolut att det kan vara på grund av bilkörandet om du inte är van att göra det så pass mycket som du gjort nu.

• Leaaa

Det e som molande värk eller svårt att förklara men lite träningsvärk mer konstig sådan...det gör inte ont när jag tar på bröstet eller rör vid det...jag har fått köra en annan bil för min e på lackning. den bil jag fått köra e större å det e högre upp till ratten...det käns som att jag suttit i drag å sen fått ont...lite som början på mjölkstockning typ...men jag e skit rädd försökt att nå min sambo men han e ute å kör å det finns ingen täckning där han e nu

• Dinolino

Jag skulle kunna tänka mig att du har sträckt dig eller fått en liten inflammation i bröstmusklerna och musklerna runt axeln pga det ovana bilkörandet. Om det är en sträckning kommer det gå över av sig själv, men om det är en inflammation kan det ta tid innan det går över och då bör du nog gå till vårdcentralen och bli undersökt och kanske få nån anti-inflammatorisk medicin.
    Ibland när jag har tränat styrketräning och tränat bröstmusklerna mycket så får jag så mycket träningsvärk så att det nästan känns som att det gör ont i själva brösten, trots att det inte är där musklerna sitter. Om jag inte visste att det var träningsvärk skulle jag nog ha kunnat bli rätt orolig.
    Jag tror helt enkelt att det är överansträngning från bilkörandet och att du inte behöver vara orolig. :) Men om det inte blir bättre i helgen tycker jag att du ska gå till VC och be att de tittar på det, det skadar ju aldrig. *kram*

• MosterMaggi

Pröva lite egenvård över helgen? Varma vetekuddar över de ömmande ställena, tigerbalsam, varma bad och mjuk försiktig töjning av bröstryggen. Kanske lättar det lite då.

• rödbetan

Inte ÄL eller PMS då?Man kan få träningsvärk under bröstet då man kört bil mcket.

• Leaaa

Ska ju ha mens nu i dagarna...så det kan vara hormoner som spökar...idag har det gjort mindre ont men jag har i alla fall kunna känna av det...

Svar på tråden Ont i bröstet!