• K C J

Konstiga ljud på nätterna. Vad kan det vara??

Min dotter är ca 1 månad och håller på med en massa konstiga ljud på nätterna. Om jag precis har ammat så hör jag dem ett tag men somnar sen som tur är. Men hon kan hålla på ett tag i vaket tillstånd och lite halvsovandes. Min sambo hör detta hela tiden och i natt hade han varit uppe och gått med henne ca 4-5 gånger. Jag hör inget.... Konstigt att inte jag vaknar av detta. Men jag antar att vi mammor är skapta att vakna när de behöver mat?! Ljuden är pipande, lite väsande/rosslande... svårt att beskriva faktiskt. Nån mer som hör sådana ljud från sina små?? Kan vi göra något åt detta?? Undrar ju liksom om det är något som inte står rätt till??

• Svar på tråden Konstiga ljud på nätterna. Vad kan det vara??
  • Miss Bubbelgum

Om hon piper/väser/rosslar tycker jag ni ska kolla upp det med bvc, kanske lite förkyld? Man kan ge koksaltlösning (Renässans på apoteket) hur mycket som helst för att rensa i den trånga näsan. Min son knorrade och grymtade väldigt mycket i den åldern när han sov, men eft du beskriver ljuden som mer pipande/rosslande tycker jag ni ska kolla upp det. Så lät vår son när han var 2 v, vi var på sjukhuset m honom, var ngt slags virus, han fick andas in koksaltlösning i ett par dygn, sen blev han bättre, men var snorig i ett par veckor efteråt.

• sanndris

Så låter vår Neo oxå men det är tydligen ingen fara. Min BVC-tant sa att det var att luften blev lite torr på nättern o att näsan o halsen o allt sånt inte riktigt är färdig utvecklat..

• Emmec

Min lilla tjej är 1 månad, hon ligger också å låter under perioder på natten. Hon stönar/rosslar, jag tror det beror på magknip för henne eftersom hon ofta pruttar i samma veva, det är som att hon ligger å försöker klämma ut det onda. :)

Jag brukar lägga armen runt henne så att hon kommer till ro ordentligt, då brukar det ge sig. Men ofta tror jag att jag inte vaknar av det och jag tror inte hon störs i sin sömn av det själv.

• Britt1977

Sonen låter med på nätterna han ligger och smakar äter väl i sömnen =)

• Rokka Jill

pipande men endå sött ljud?? så låter min tös ännu =)
    rosslande hade jag blitt lite fundersam över....

Svar på tråden Konstiga ljud på nätterna. Vad kan det vara??