• Fritzie

Känner mig så underlägsen

Några kompisar var hos oss i går och då började de prata om hus. Vi bor alla i lägenheter eller bostadsrätter nu men våra kompisar ha alla planera att köpa eller bygga hus. Jag blir så ledsen och deppig när jag hör deras stora planer eftersom vi inte har sådana planer direkt. Det är klart att vi också vill köpa hus men det är så dyrt att köpa ett hus här vi bor så därför tror inte vi att vi har råd med det.

Det känns så jobbigt att känna sig fattig och underlägsen våra kompisar. Vi har inte en massa sparade pengar som man behöver till kontantinsatsen och vi har inga höga löner.

Det känns jobbigt när de fråga var vi tänkt flytta och vi då säger att vi inte vet.

• Svar på tråden Känner mig så underlägsen
  • Iorlover

Precis så känner jag då jag träffar folk...blir så nedstämd! Skönt att det finns fler. Jag har känt många gånger att alla har en massa saker..typ "normala" liv. De reser, köper nya möbler, hus mm mm. Men våran tid kommer! Kram till dig!!!!

• linda87

antagligen ahr dessa människor pluggat i 5 år eller mer för att få sina höga löner eller valt ett yrke som inte kräver lika långa studietider men är mer krävande tex nattjobb eller liknande...

Visst vi är i samma situation som er vi kan inte köpa hus direkt...jag pluggar o min tjej är arbetslös...

Men är man nu så avundsjuk är dte väl ingen ide och sitta och gnälla över dte utan gör något åt det, plugga eller byt jobb om ni inte kännar "tillräkligt bra"...För att förändra situationen krävs ju att man gör något för att fröändfra den, vänta på att lottraden ska slå in är ju inte ett så smart drag..^^

• Iorlover

Jag gnäller inte..absolut inte! Har förövrigt ett ganska bra o rikt liv på en massa sätt. Väntar på lottoraden gör jag inte heller. Fullt medveten om att det är jag...o bara jag som kan göra något åt situationen. Och det gör jag också¨. Men olika människor har olika förutsättningar. Och det kan ta olika lång tid.

• linda87

ja det håller jag fultl med, jag tex många av mina klasskompisar får sitt körkort betalt vilket ger de en ENORM fördel i livet jag måste betala det själv därför kommer stor del av min lön i sommar gå till just körkortet...^^
    Vissa har dte lättare i livet, vissa känner me rmänniskor som öppnar fler dörrar, vissa har lättare att plugga och inte behöver kämpa som satan för att på ett MVG ^^

Svar på tråden Känner mig så underlägsen