Ok med dask på rumpan?
ALDRIG.
Barnaga är sedan många år förbjuden i Sverige.
ALDRIG.
Barnaga är sedan många år förbjuden i Sverige.
aiors: det handlar ju inte bara om huruvida det gör ont eller inte. Att bli slagen är otroligt kränkande. Kan man inte uppfostra barn utan att aga skall man inte ha med barn att göra!
Det är ju dessutom extra jävligt att det inte ens är föräldrarna utan far-eller morföräldrarna. De har ju ingen som helst rätt att uppfostra sina barnbarn på det sättet.
Hade det hänt mig (mitt barn) hade jag definitivt sagt till på skarpen och hade det inte hjälpt hade de inte fått vara med barnet om inte jag var med. Oavsett barnvaktsbehov (hade hellre varit utan barnvakt öht än att lämna mina barn till någon som agade dem). Det är mitt förbannade ansvar som förälder att skydda mina barn från sånt.
Oj, vad sånt här gör mig arg
aiors: Nu tror jag iofs inte att TS menade att mor/farföräldrarna "buffade" hennes barn utan, som hon också skrev, daskade barnet och det är inte ok, oavsett styrkan i slaget.
All form av fysisk bestraffning är olaglig, sedan om det gör ont eller inte är oväsentligt. Det är inte resultatet som är olagligt utan handlingen. Att fysiskt bestraffa är fel fel fel!!!
SuziQ: hade svärmor smällt till mig i baken hade jag undrat om hon var redo för hispan.
Om chefen hade daskat till mig därbak hade jag anmält honom för sexuella trakasserier.
Om någon hade puttat till mig i tunnelbanan hade jag trott att det var en "galning".
Så som svar på dina frågor (som jag fö undrar över varför de hamnade här öht) är: NEJ!
Timmys mamma: Jo, det gör det.