• plupp plopp

Ok med dask på rumpan?

Tycker ni det e ok om tex mor, eller farföräldrarna daskar till era (t) barn på rumpan om barnet inte lyssnar? Börjar fundera om man e helt knasig som _inte_ tycker det.

• Svar på tråden Ok med dask på rumpan?
  • Meli

det är absolut inte ok. Jag jämställre det inte med misshandel som ska anmälas, men jag tycker inte man gör så, och skulle bi vansinnig om nåogn annangjorde så med mitt barn.

• vicki81

Nej jag tycker inte att det är okej, skulle själv aldrig göra det på mitt barn. Och då vill jag inte att andra gör det heller.

• snillis

ALDRIG.

Barnaga är sedan många år förbjuden i Sverige.

• Sara Helena

Nej. Barnaga är förbjudet i Sverige.

• akl

Nä, tycker absolut inte att det är OK! ABSOLUT INTE!!

//mamma till 2 små troll
  • Qetesh

Nä, det är INTE okej... Väntar med spänning på att mamma ska piska Nea på fingrarna då hon gjorde det med oss.... DET ÄR INTE OKEJ!!!!

• aiors

Beror på hur hårt....om det gör ont=fel fel fel
    Om det inte gör ont alls så ok
    Kan göra mkt ondare att ta tag i armen för att flytta barnet därifrån...det kan vara svårt att veta hur hårt man tar i då.
    Är man rädd att det ska göra ont så får man väl sätta sin andra hand emellan så att man daskar sin egen hand - då vet man att barnet bara känner en buff (inget värre än att buffa en bäbis till sömns).

• capybara

Det är inte okej. Det är inte heller okej att ta hårt i armen så att det gör ont, lugga, nypa eller att bestraffa fysiskt på andra sätt.

Svar på tråden Ok med dask på rumpan?