• Janlin

Plocka och färga ögonbryn....

Har funderat lääänge på att göra det... har ljusa fula ögonbryn som jag får "måla på" för att dom ska synas..

Men med tanke på att jag "aldrig haft" ögonbryn är jag rädd för att det kommer se för taskigt ut...
    Är det någon som gjort? Vad kostar det ungefär?

Tacksam för svar..

• Svar på tråden Plocka och färga ögonbryn....
  • Fabians mamma

Jag har ljusa bryn och färgar själv - MYCKET smidigare än att hålla på och sminka vareviga dag! Färga hemma kostar inte mycket, ett "kit" kostar väl runt hundralappen och det räcker till mååååånga färgningar. Första gångerna du färgar kan du låta det verka mkt kortare tid än i beskrivningen för att prova sig fram till hur mkt färg du vill ha. Om du ändå brukar måla brynen kommer det ju inte som någon överaskning för folk att du har ett par

• Janlin

Plockar du själv oxå?
    Är så feg....kommer säkert att se skitkonstigt ut. Ha ha ha!
    Men jag börjar bli riktigt trött på att måla själv!
    Man kanske ska göra ett försök...kan ju inte bli värre..?

• Amatea

Jag skulle rekommendera plock på salong men färgning hemma. Eller iaf plock en gång på salong, så kan du hålla efter själv sen. Har båda färgat och plockat på salong och vissa gånger har jag tyvärr sett ut som en clownFörvånad, så nu färgar jag hemma. Good Luck!

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Fabians mamma

Japp, klipper och plockar hej vilt Har ganska konstiga bryn faktisk, liksom vita grisborst... Närå, inte riktigt så illa men håren är jättelånga så jag brukar först klippa av på längden, plocka och sen färga. Det är värt ett försök, man får ju ett helt annan ansikte när brynen syns. Bara du drar ner ordentligt på verkningstiden när du testar - färgen finns ju bara i brunt och svart (jag kör brunt) och om man låter det sitta i tiden ut så får man riktigt mörka bryn. Har du ingen kompis som kan ledsaga o stötta - det var så jag kom in i färgträsket Det enda negativa är väl att man känner sig ÄNNU konstigare när det gått för långt mellan färgningarna.

• Fabians mamma

Plocka på salong första gången = bra ide! På vissa ställen kan man göra det hos frissan!

• Janlin

Tack ska ni ha!
    Ska ta tag i saken o fixa till dom..
    Ska fråga en kompis om hjälp att färga, hon gör själv.
    Blir intressant...

• Fabians mamma

Vi vill veta hur det går!

• Janlin

Fabians mamma: Ha ha ha! Jag får ta och knäppa före och efter bilder sen... Måste nog samla lite mod först. Ha ha ha

• UngKvinna

jag färgar ögonbrynen hos frisören för 90 kr. superbra!

• Janlin

Jag har ju så ljusa och då jag tittar på dom så är det miljoners strån som petar ut, hur kan dom göra så det blir fint?
    Hur "kommer dom på" hur formen ska vara? Vet hur jag skulle vilja ha mina men det kanske inte går...
    Äh...kommer nog inte att våga

Svar på tråden Plocka och färga ögonbryn....