• Annika79

Hur ont kan man ha egentligen i ljumskarna? (v 39)

Har så sablans ont i ljumskarna och mitt fram mellan dem! Det är inte det att bebisen trycker med huvudet mot nerverna, det känns helt annorlunda. Detta kommer inte med jämna mellanrum och inte i samband med förvärkar, men när det väl kommer gör det ooooont! Speciellt när jag sitter ner känns smärtan. Ringde förlossningen och de sa att det var säkert inget farligt, men visste inte vad det var. Någon som känner igen sig??

/ Annika, v 39 (38+2)

• Svar på tråden Hur ont kan man ha egentligen i ljumskarna? (v 39)
  • Tjejen81

Jag hade också jätte ont i ljumskarna och i blygd benet när jag var i vecka 39, jag fick jätte svårt och gå. jag skulle ha snittats den 4 juni, men jag ringde till sjukhuset och berättade hur ont jag hade och frågade om inte dom kunde snitta mig tidigare och det gjorde dom det blev den 1 juni istället, och jag läste mina förlossnings pappren och han låg jätte långt ner i bäckeningången så dom sa att det blev sånt tryck där. Så han kom 38+6.(vill tilläga att det var planerat kejsarsnitt)

• Mrs N

Jag har oxå jätteont i ljumskarna. Pratade med min bm om det och hon gissade precis som i föregående svar, att barnet ligger så långt ner att det skapar sånt tryck på både nerver och livmodertappen att därför får man ont.

Jag har inte ont ständigt men det liksom "skär" eller "hugger" till då och då. Detta kommer inte med jämna mellanrum utan bara helt plötsligt.

Är i vecka 39 +3 (tror jag) har bf på måndag (den 6:e).

• anna25

Jag sällar mig till er skara. Känner precis som ni beskriver hur det liksom skär i ljumskarna och blygdbenet. Och det gör riktigt j***a ont ibland! Hoppas att våra bebisar vill komma ut snart
    // Anna v.38+4

• HelenR

Jag kände av de där igår kväll. Satt i soffan,sen helt plötsligt högg de till i ljumsken och smärtan gick ut i ryggen... Kunde knappt gå,för de gjorde så j**la ont,ville inte släppa heller,men efter en stund så gjorde d de.. Tror ni att bebisen kan vara på väg??V.37

• Niquilota

Har precis samma smärta! Kan knappt gå plötsligt och det trycker hemskt neråt. Det värsta är när jag ska resa mmig från sittande, då måste jag ha gott om tid! Man undrar ju om han kan vara på väg ut, men då borde man väl ha några andra känningar ...

Någon som vet hur länge den här smärtan sitter i? Om man går över länge kan det ju bli hemskt besvärligt när det är så svårt att röra sig.

Annika, v 39

Svar på tråden Hur ont kan man ha egentligen i ljumskarna? (v 39)