• Envis som en mulåsna

Min älskade katt!!! är så förtvivlad!

Jag är så fruktansvärt förtvivlad!!!

Har två underbara maine cooner, älskar dem mer en livet själv. Arvid har betett sig lite konstigt de senaste dagarna, har varit tröttare en vanligt. Trodde det var värmen. Idag efter vi varit borta mellan 17-21 så kommer vi hem o så har han spytt jätte mkt, han har gjort det 3-4 ggr de senaste 2-3 veckorna.

Han är en mkt mkt social katt, kommer alltid springande till dörren o möter en, spinnner o stryker sig, är alltid aktiv o skall vara med. Framför allt när vi har varit borta så skall han kolla läget, leka o busa lite o så.

Idag när vi kom hem kom han inte o mötte oss, låg kvar o tryckte, var skygg o drog sig undan, ngt han aldrig gör.

Vi tog honom till djursjukhuset o där undersökte de honom, lyssna på hjärtat, tog tempen (ingen feber), kände på buken, kollade ändtarmen, o tänder; allt var bra.

De beslöt sig för att hålla honom över natt o ge dropp o ta blod prover. Men under hela denna tiden vi var där låg han bara i sin bur o gick inte ens ut när dörren stod uppe, det har han ALLTID gjort annars. Han fösökte inte hoppa ner från bordet, han fräste inte, morra inte, han stod helt stilla på vågen när de vägde honom...han spratla inte ens när hon kollade ändtarmen på honom. *gråter*

Vad är det för fel på min älskade Arvid!?!

Är så rädd att där är ngt allvarligt fel på honom o att han kommer o dö eller att vi måste avliva honom. *gråter*

Jag kan inte tänka mig mitt liv utan min älskade älskade katt.

Höggravid och kattokig
  • Svar på tråden Min älskade katt!!! är så förtvivlad!
  • Cia o krabaten

Hoppas Arvid mår bättre snart. Det är aldrig roligt när ens "bebisar" mår dåligt....

• Centurion

Vad trodde veterinären? Det kan inte vara en hårboll som fastnat?
    Har själv katter så jag vet hur nojig man blir, hoppas att han repar sig lillgubben..

• Envis som en mulåsna

Jag fråga henne om hon trodde att det var ngt farligt. Då sa hon: han är ett så ungt o friskt djur att hon trodde inte det. Han kanske har fått ngn infektion eller virus som gör honom sådan här o de behöver bara komma till rätta med vad så de kan behandla det.

Hon fråga oxå lite om hårbollar o så om vi gav honom special foder för detta eftersom långhåriga katter kan ha problem med det.

Anledningen till att jag är kanske lite överdrivet ledsen är att den katten vi hade innan Arvid o Morris (morris är helt ok) dog heltplötsligt 8 månader gammal efter en kastrering. Jag är såååå oerhört rädd att jag aldrig får se Arvid igen.

Höggravid och kattokig
  • Envis som en mulåsna

Min älskade Arvid!!!

Höggravid och kattokig
  • Centurion

Jo jag förstår dig, fick akutringa vet idag då en av våra telningar blev stungen/bränd av en humla. Huuuu kissestackaren ser ut att ha gått några ronder mot Tyson..

Har han fällt eller håller han på att fälla vinterpälsen? Vi har en med MYCKET päls och han brukar kräkas hårbollar. Dock kan som sagt dessa stoppa upp i tarmen.. Hoppas verkligen att dom kan hitta orsaken..

Håller tummarna!!

• Envis som en mulåsna

Tusen tack!!!

Du en fråga....Arvid lyckade smälla till en humla här om dag mot fönstret. Tror du han kan ha "bränt" sig på den? kan de bli dåliga av det?

Höggravid och kattokig
  • LPW

Vi var med om exakt samma sak med vår underbara Misse för två veckor sedan och det var nog det värsta jag varit med om. Han kräktes oerhört mycket och låg inne på djursjukhuset måndag-lördag (var hemma en natt, men det fungerade inte alls), med dropp. Vi vet fortfarande inte var det var för fel (väntar på provsvaren från biopsin), men Misse slutade att kräkas lika snabbt som han börjat började och är nu lika pigg som vanligt (fast han är mager som en sticka).

Jag vet precis hur du känner efter att ha gått igenom samma sak och jag hoppas innerligt att er Arvid kryar på sig.

• Centurion

Nej det tror jag inte, smällde han med tassen? Vår lilla pjutt måste ha bitit humlan för nosen och överläppen är gigantiska nu. Veterinären sa att ett humlestick (eller vad man ska kalla det?) inte ger någon annan påverkan än svullnad, det man ska vara observant på är om andningen påverkas och då måste dom få cortison.

Återigen, jag förstår dig -fy tusan så hemskt!! *tummarna*

• Envis som en mulåsna

Ja han smällde den med tassen. Sköterskan sa att hans nos gick som på en kanin, du vet hur deras nosar ser ut när de luktar.

Hmm får la vänta tills de ringer imorgon o nämna att han varit i närheten av en i alla fall o om de inte kollat det så kollar de upp det då. Hoppas bara att han har det bra o de tar väl hand om honom.

Höggravid och kattokig
  • Centurion

Usch, usch!! Då måste uppdatera när du vet mer.

Vilken snygging han är Ställer ni något?

Svar på tråden Min älskade katt!!! är så förtvivlad!