Min älskade katt!!! är så förtvivlad!
Jag är så fruktansvärt förtvivlad!!!
Har två underbara maine cooner, älskar dem mer en livet själv. Arvid har betett sig lite konstigt de senaste dagarna, har varit tröttare en vanligt. Trodde det var värmen. Idag efter vi varit borta mellan 17-21 så kommer vi hem o så har han spytt jätte mkt, han har gjort det 3-4 ggr de senaste 2-3 veckorna.
Han är en mkt mkt social katt, kommer alltid springande till dörren o möter en, spinnner o stryker sig, är alltid aktiv o skall vara med. Framför allt när vi har varit borta så skall han kolla läget, leka o busa lite o så.
Idag när vi kom hem kom han inte o mötte oss, låg kvar o tryckte, var skygg o drog sig undan, ngt han aldrig gör.
Vi tog honom till djursjukhuset o där undersökte de honom, lyssna på hjärtat, tog tempen (ingen feber), kände på buken, kollade ändtarmen, o tänder; allt var bra.
De beslöt sig för att hålla honom över natt o ge dropp o ta blod prover. Men under hela denna tiden vi var där låg han bara i sin bur o gick inte ens ut när dörren stod uppe, det har han ALLTID gjort annars. Han fösökte inte hoppa ner från bordet, han fräste inte, morra inte, han stod helt stilla på vågen när de vägde honom...han spratla inte ens när hon kollade ändtarmen på honom. *gråter*
Vad är det för fel på min älskade Arvid!?!
Är så rädd att där är ngt allvarligt fel på honom o att han kommer o dö eller att vi måste avliva honom. *gråter*
Jag kan inte tänka mig mitt liv utan min älskade älskade katt.