• Envis som en mulåsna

Min älskade katt!!! är så förtvivlad!

Jag är så fruktansvärt förtvivlad!!!

Har två underbara maine cooner, älskar dem mer en livet själv. Arvid har betett sig lite konstigt de senaste dagarna, har varit tröttare en vanligt. Trodde det var värmen. Idag efter vi varit borta mellan 17-21 så kommer vi hem o så har han spytt jätte mkt, han har gjort det 3-4 ggr de senaste 2-3 veckorna.

Han är en mkt mkt social katt, kommer alltid springande till dörren o möter en, spinnner o stryker sig, är alltid aktiv o skall vara med. Framför allt när vi har varit borta så skall han kolla läget, leka o busa lite o så.

Idag när vi kom hem kom han inte o mötte oss, låg kvar o tryckte, var skygg o drog sig undan, ngt han aldrig gör.

Vi tog honom till djursjukhuset o där undersökte de honom, lyssna på hjärtat, tog tempen (ingen feber), kände på buken, kollade ändtarmen, o tänder; allt var bra.

De beslöt sig för att hålla honom över natt o ge dropp o ta blod prover. Men under hela denna tiden vi var där låg han bara i sin bur o gick inte ens ut när dörren stod uppe, det har han ALLTID gjort annars. Han fösökte inte hoppa ner från bordet, han fräste inte, morra inte, han stod helt stilla på vågen när de vägde honom...han spratla inte ens när hon kollade ändtarmen på honom. *gråter*

Vad är det för fel på min älskade Arvid!?!

Är så rädd att där är ngt allvarligt fel på honom o att han kommer o dö eller att vi måste avliva honom. *gråter*

Jag kan inte tänka mig mitt liv utan min älskade älskade katt.

Höggravid och kattokig
  • Svar på tråden Min älskade katt!!! är så förtvivlad!
  • LPW

Det låter ju faktiskt väldigt positivt att Arvid inte kräkts något mer. Har han dessutom fått dropp så mår han säker mycket bättre. Jag håller tummarna för att ni skall få hem er fina katt idag.

När Misse var sjuk ringde vi minst en gång om dagen både min man och pratade med veterinären och vi var även där och hälsade på Misse.

• Eofrysina

En av mina katter fick liknande symptom efter att hon gnagt i sig påskliljor. Hoppas att din Arvid mest gått och gnagt i sig nåt olämpligt, för då kvicknar han nog till snart. Hemskt svårt när ens husdjur blir så dålig.

• McIris

Vet precis hur det är, känner med dig verkligen! Hade två katter som fick ett virus för några år sen(säger inte att din katt har det, är ett mycket ovanligt virus!)o de gick bort. Har nu två underbara siames katter som jag och min man avgudar. Katter blir sjuka precis som människor och oftast hittar de orsaken och kan behandla. Har ni katterna ute eller haft dem på utställningar?

• Envis som en mulåsna

Tack alla för era fina ord jag uppskattar det så.

McIris...nej inget sådant faktiskt. De har varken varit på utställning eller utekatter. Det är det som är så konstigt, så antingen har han fått ngt virus/infektion eller så har han ätit ngt.

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Men usch så jobbigt att klockan redan är 13.30 o de har fortfarande inte hört av sig, vetrinären alltså.

Höggravid och kattokig
  • Skusan

Har följt tråden sen igår och hoppas din Arvid blir frisk snart!! *kram*

Vill bara inflika att även fast man har innekatter så kan man ta med sig smittor utifrån på sina skor, som tex kattpest och annat smittsamt som innekatten kan bli sjuk av, jag menar att man behöver inte ha en utekatt för att dom ska bli sjuka av typiska "utekattssjukdomar"...

• Envis som en mulåsna

Vetrinären ringde vid halv tre....hon sa att han var vid gott mod o att blodprovet inte var riktigt färdig analyserat...de hade inte räknat alla vita blodkroppar ännu osv. Men det hade iaf inte visat ngt konstigt än så läng.

De ville behålla honom en natt till för observation...sedan sa de att de ställt in lite mat till honom som han inte ätit, så de skulle försöka mata honom nu o sedan om det inte gick, ge honom ngn vätska i stället så de kunde röntga honom o kolla magen.

Hon gav inga dåliga nyheter men känns inte som att det var väldens bästa heller.

Varken jag eller sambon tror ju att det är livshotande, men samtidigt känns det så himla ovisst. Fan oxå varför Arvid?! varför oss?

Stackars Arviden....puss på dig min älskade Arvid katt.

Höggravid och kattokig
  • Marfa

Hej!
    Hur går det för din Arvid? Har du hört hur hans natt var och om de hittat något fel?
    Hoppas att det går bra.
    Marfa

• Envis som en mulåsna

Marfa....o tack för att du fråga.

Jodå, prata med veterinären för bara en liten liten stund sedan. Han skall få komma hem idag!!! *hoppar jämnfotar*

De har ännu inte hittat ngt fel. Igår när jag prata med dem så var inte alla prover klara så vi får väll höra det sista sedan när jag hämtar honom kl. 14.30.

De mata honom igår o han har fått behålla maten, han har haft dropp o igår kväll var han när jag ringde var han tydligen lite sur på dem sa killen jag prata med. De hade ju "tvångs" matat honom lite.

O det är ju trotts allt ett gott tecken.

Men jag återkommer i em med resten av Arvids sjukhus visit o vad allt detta kan ha berott på.

tack igen för all er omtanke.

Från en lycklig o tacksam matte!!!

Höggravid och kattokig
  • Minelli

-håller tummarna för att Arvid är okej efter allt- Glad

It is no sign of mental health to be well adjusted to a sick society.
  • Envis som en mulåsna

Nu är han hemma o han är sitt vanliga gammla jag igen!!!

Inget fel alls på honom, veterinären sa att de gjort allt de kunnat o kan inte hitta ngt fel. Hon sa detta måste vara en av de där en gång ingen gång sakerna.

Han skall äta lite kokt kyckling eller torsk nu i ngr dgr o han älskar ju det. O så han gluffsa i sig när jag gav honom, han var kanon hungrig!!!

Så äntligen är våran älskade Arvid hemma o bra igen!!!!Skrattande

Höggravid och kattokig
Svar på tråden Min älskade katt!!! är så förtvivlad!