Vad tycker ni om namnet Aurelia???
Hej! Ska bli tvåbarnsmamma i dec:) Har en 2:årig dotter som heter Tiara.
Undrar vad ni tycker om namnet Aurelia om det blir en ficka?
Eller Leon om det blir en kille?
Hej! Ska bli tvåbarnsmamma i dec:) Har en 2:årig dotter som heter Tiara.
Undrar vad ni tycker om namnet Aurelia om det blir en ficka?
Eller Leon om det blir en kille?
Auu..?? Vad? Väldigt svårläst iaf
Jag tycker Aurelia är jätte vackert o passar med Tiara. Dock tänka på att det är lite svåt för barnet att lära sig o kan skapa tråkiga smeknamn. Men annars är det ur fint! Leon är fint men lite vanligt. Annars passar Ariel ihop med Tiara, det kan faktiskt både flickor o pojkar heta.
jättefint tycker jag!! visst är det lite svårt för barnet i början men det kommer väl alltid upp massa smeknamn. jättefint!
Tack så mycket för snabba svar:)
liknar borelia :) men de är fint ändå.
Borelia! gu vad jag garva....
Nja, det var väl inte det vackraste jag har hört men Leon är fint!
hm.. aldrig hört det förr. låter lite konstigt i mina öron. men låter att passa på en mörkhyad bäbis mer än en blond svensk ialf.
leon eller léon e jättefint tycker jag!
Det är inget namn jag gillar men om ni gillar det, varför inte?
Det är fint tycker jag! Tänker på den där mysiga portugisiska tjejen i Love Actually när jag tänker hör det namnet.
Ska ni i så fall uttala det [Årelia] eller [Aurelia]?
Vi skulle uttala det som Aurelia
Aurelia var jättefint och passar till Tiara!
Leon var lite väl vanligt i jämförelse kanske.
Väldigt fint och framförallt vackert namn. Tror det kommer bli vanligare så passa på medans det fortfarande är ovanligt. Betyder guld eller gyllene, såklart ens dotter är det!!
Att det är himla vackert och ståtligt! Starkare namn får man leta efter. Ett riktigt karaktärsnamn, eget, men inte konstigt eller krångligt. Dock lite svårburet, passar inte med vilket efternamn som helst och kommer bli smeknamn - förhoppningsvis typ "Lia". Det har aldrig varit vanligt och kommer inte bli vanligt heller enligt min gissning(troligen inte ens "vanligare").
Manliga varianterna Aurelian, Aurelio och Aurelius(som dock mest låter som ett efternamn om man inte har koll på romartiden) är också vackra.
Tycker Aurelia är fint! Leon likaså, men det är en helt annan typ av namn jämfört med Aurelia.
Tycker att det är väldigt vackert! Dock inte riktigt min smak med gillade det ändå! Påminner mig om Aurora. Kör på det om det blir en tös och om ni inte hittar något ni gillar bättre!
Tycker att det är ett väldigt bra namn, om man nu vill ha ett ovanligare namn. För detta namn är ovanligt utan att vara konstigt eller trashigt på något vis. Julius Caesars mor hette ju så - och mera klassiskt och etablerat i Europa kan det ju inte bli!
Undrar om det blev en Aurelia till slut? Och hon borde ju isf vara 8 år nu! ;)