Är kungen värd pengarna?
skrota. Jag tycker det är risigt att ha en skatteplanerare som representant för Sverige.
skrota. Jag tycker det är risigt att ha en skatteplanerare som representant för Sverige.
Miss Cee - "För övrigt så har ju majoriteten av svenska folket inte valt GÖran till stadsminister, tvärtemot den majoritet som vill ha monarikn... "
Jag fattar inte vad du menar. Kan du förklara?
Turran- jag förstår inte vad jag får ut av att kungafamiljen ätermiddagar eller närvarar vid olika tillfällen?
Miss Cee - aha! Tack för svaret. Fast jag måste säga att de som röstat för V, S eller MP är medvetna om vem som står för stadsministerposten i dessa lägen. Så det är ju absolut ett majoritetsval.
Turran - ja, jag vet vad PR är, jag anser fortfarande inte att det är bra PR och inget som jag får någon nytta av. Däri låg frågan, inte varför det görs över huvudtaget.
Turran - frågan ligger ju i att vi inte tycker att det är värt det, över huvudtaget! jag har inte ns resonerat kring hur mycket/litet pengar det rör sig om för mig personligen, jag tycker helt enkelt inte vi ska ha ett kungahus.
varför inte låta folket representera Sverige? Det skulle väl vara mer representativt än något.
Turran- varför skulle svenska folket inte kunna representera vårt eget land? Jmf. jurytjänst i USA.
Vad man gör i företag skiter jag fullständigt i, jag tycker inte representation av ett land ska skötas på samma sätt.
Varför frågar du så dumt? "Vad är problemet?" Att jag inte håller med, det är problemet!
Det är väl därför man pratar om sånna här saker i forum, för att lufta sina åsikter?
Miss Cee- jag förstår hur du menar, men efter den infon som folk faktsikt har innan val, så gör amn ju sitt val därefter.
Alternativet att inte rösta finns ju också.
Heeelt OT nu.
mem- jag håller med. Ingen som har en länk till undersökningen i fråga? Eller mer fakta?
Statistik är ju väldigt lätt att få fram till sin fördel, man frågar bara rätt personer.
Kungafamiljen- sveriges största bidragstagare.
Bonanza - Min förhoppning är att Vickan ska avskaffa allt så fort hon satt sin sessagump på tronen.
Turran - valuta för pengarna är det jag är intresserad av, MEN jag ser inte på sverige som ett företag.
Jag håller inte med om att det är ett bra sätt att göra PR för Sverige.
Och nej, jag anser verkligen inte att kungahuset är bättre på att representera vårt land än någon som lever i det på riktigt.