• lycra

Norrköping frågor!!

Vi är inne på att flytta till Norrköping.. nu till mina frågor! Är det en mysig stad? Bra shopping? Vart går spårvagnarna.. vilka bostadsområden? Nära till badmöjligheter? Kort sagt ge mig gärna så mycket information som ni bara kan OCH vill :)

• Svar på tråden Norrköping frågor!!
  • lycra

& en fråga till... vilka områden är bra & vilka är mindre bra?

• lycra

Tack för ditt svar! Jag har heller inga problem med invandrare.. men det finns juh områden som är mer kriminellt belastade & med det menar jag inte = invandrare. Det kan lika väl vara svenskar som bor där.

• lycra

nån mer som vill säga några bra & mindre bra områden?

• lycra

vilket område ligger fängelset i då? ingen annan som vill svara???

• lycra

Vi hade tänkt hyreslägenhet. Jag ska plugga på campus & sambon ska jobba. Vi har även planer på en bebis till nästa år... så gärna ett barnvänligt område... inte FÖR långt till centrum... gärna cykelavstånd :) hehe många krav :) tack för ditt svar & KvastHilda tack för ditt svar också.. ska genast skriva till henne :)

• lycra

åh tack så mycket för ditt svar!! Nu har jag juh lite mer att gå på! *bugar*

• lycra

tack för ditt svar!! men när du skriver vissa delar av... ska man då dra slutsatsen att man inte ska flytta dit till den delen oberoende vilken sida man hamnar på? vilka bostadsföretag rekommenderar ni?

• lycra

carmencita: tack för ditt svar igen!! Borgs & Lundbergs har jag sparat i favoriter :)) Vilket är det kommunala.. HNAB? Är Borgs dyra?

• lycra

Japp de hade en sån broschyr!! Jättebra tips! Har laddat hem den men där finns juh sååååå många olika företag. Inne på borgs hemsida så verkar de ha rätt många lägenheter??

• lycra

tack så jättemycket för svaret.. då ska jag räkna bort de 2 områdena :) Men är det inte långt till centrum från Haga? Eller det bara ser ut så på kartan?

• lycra

Nu kommer jag med frågor igen!! När jag är inne på sidor med lägenheter i Norrköping så verkar det så dyrt? Minst 4800 för en 3a.. då tittade jag på lägenheter i Haga. Visst de i centrum är juh också dyra men det är förståeligt. Tycker ni att jag ska hellre ringa dit o prata med de? Hur snabbt brukar det gå o få lägenhet? Vi måste säga upp vår här i H-stad senast sista Oktober.

• lycra

MrsToobe: Är ljura fint då? Är Östra eller Västra bättre?

• lycra

Nu har jag sett en fin lägenhet i Marielund! Enebygatan 13.. en 3a för 4600. Är det en lugn gata? Hur långt är de till centrum?

• lycra

ah okej.. vad tråkigt :( Den lägenheten såg jättefin ut! Om ni går in på www.hnab.se o söker efter en 3a på Marielund så den som är på 4600.. den är det!! Huset ser jättefint ut. De andra 2 gillar jag inte eftersom det ser ut som en betongdjungel!

Svar på tråden Norrköping frågor!!