• Lindhis

Hundvakt

Måste nu leta reda någon som kan passa vår älskling ca 2 dagar i veckan då vi jobbar, fram tills nu har vi löst med hjälp av våra föräldrar men det funkar inte i längden, ville dock ha de så tills hon har fått växa till sig lite och blivit trygg med oss.

Nu skulle jag gärna vilja ha tips va jag bör tänka på när jag ska leta hundvakt. Är
    ju superviktigt att det blir rätt så hon inte utsätts för fel människa.

• Svar på tråden Hundvakt
  • Lina1979

Jag har min hund på dagis 2 ggr i veckan. Han blir 4 år i höst och trivs bra på dagis, han får leka med andra och vara ute mer än jag kan erbjuda honom (är höggravid).

Har aldrig haft hundvakt förutom mamma, eftersom han är en Huskyblandning och lite skygg för folk han inte känner.
    Funkar bra med dagis och det är värt pengarna.
    Han kommer att få fortsätta vara på dagis även när jag är mammaledig.

KOlla om det finns något dagis där du bor, och vad det kostar.

• Lindhis

Lina1979

jag hade gärna haft henne på dagiset som finns här men än är hon för liten för det samt att det är jätte svårt att få in sin hund där. De har gigantisk kö. Försökte få in vår förra hund.
    Sen jobbar jag så oregelbundet så hon kommer inte att vara där men än  max 2 dagar i vecka och de tar först och främst in heltid hundar, sen halvtid och sist de som är lite mer oregelbundet. De rekommenderade att jag skulle försöka hitta någon privat i stället.
    Chansen att jag får in henne där är med andra ord jätte liten.

• Therese B

Hejsan fråga någon granne typ pensioner eller arbetlös, sätt upp en lapp på en anslagstavla. Men var kritisk låt hunden vänja sig vid den "nya" gå ut gemensamt.Fråga om han/hon har erfarenhet och se på hur beter sig hunden mot den "nya" Själva har vi en familj (två vuxna barn) som ofta är hundvakter eller när vi åker bort.Lycka till!!

• lea 82

Det jag funderar på är om hundvakterna får en egen nyckel?
    Jag menar, de måste ju komma in till hundarna. Men jag hade nog inte velat lämna ut en nyckel till någon främmande...
    Har du inga grannar/vänner som också behöver hundvakt? Då kan ni ju dela upp det lite mellan er...
    Annars så vet jag inte....Annonsera i tidningen och hoppas på många svar så att du har en del att välja på? Du känner nog om personen är rätt, och om din hund trivs med denne...

Svar på tråden Hundvakt