• Lalune2

Komb stol/ståbräda att sätta på vagn?

Hej,

Är det någon som har någon erfarenhet av en kombinerad stol och ståbräda som man kan sätta på en barnvagn? Detta istället för en syskonvagn?

Är det bra/dåligt? Ångrar ni er eller är ni nöjda? Jag är tacksam för så många åsikter som möjligt.

Vi funderar nämligen på en sådan, jag känner inte för att köpa en syskonvagn när barn nr 2 kommer, känns så onödigt på något sätt.

• Svar på tråden Komb stol/ståbräda att sätta på vagn?
  • 3töser

Hej Soleil!
    Jag har haft både stol på vagnen och ståbräda, och jag föredrar ståbräda. Stolen gjorde vagnen tung och obalanserad och det kändes inte tryggt. Därför bytade vi till ståbräda och det är mycket lättare. Det är ju lite knixit vid höga kanter men då bara hjälper man till lite med foten. Ståbrädan är också lätt att ta av och tar ingen extra plats, den ligger alltid under vagnen. Det är också lättare att hålla koll på bebisen i vagnen och för storasyskon att själv hoppa av och på. Märks det att jag förespråkar ståbräda????
    Ha en härlig dag i solen!/Hannah

• 3töser

Det var en kombinerad stol och ståbräda du menade? Det har jag faktiskt inte hört om. Så är det när man läser slarvigt!
    Ha det gott iallafall!

• verrron

Den kombinerade stol/ståbrädan är, enligt vårat "barnens hus" förbjuden då det tydligen hänt några olyckor med sånna. Var nämligen själv ute efter en sån och frågade på barnens hus om dem hade några sådana men då hade de just slutat sälja dem..Annars kan ajg rek vanliga ståbrädor..den vi har är suverän!!! :) Hur gammalt är barnet i fråga som ska stå? Min son började stå p sin bräda då han var i år o 10 mån

• Morty

Jag har en sitt/ståbräda, en Seat2Go. Finns bild i mitt galleri. Tycker den fungerar bra, men jag tror den fungerar ännu bättre på en vagn utan en stång mellan handtaget som jag har. Min dotter kan slå i huvudet i den när vi går här hemma på grusvägarna eller om jag stannar väldigt tvärt. Men, hon verkar inte direkt bekymrad över det. När hon står på den ser hon jättebra över vagnen vilket jag ser som en fördel. Om man ska ta av och på den så är den väl lite besvärligare än vanliga ståbrädor. De brukar vara ett fäste. Här är det på vars en sida plus att du har en stång som man fäster runt med gummiband.

Min är köpt på Ullared för 130 kronor. Billigt!

Lycka till!

• Morty

Kan hålla med Verrron att en vanlig ståbräda känns mer stabil. Hade en på min Teutonia innan.

Känner en som haft en Seat2Go sen hennes dotter var 1 1/2 år och den har hållt bra för nu är hon lite över 3 år (dottern alltså...)

• Lalune2

Hej!

Tack för alla svar! Sonen kommer att vara 2 år och 3 månader när bebisen kommer. Det är bara det att jag kommer att vilja gå ut och gå snabba och långa promenader och då känns det otillräckligt med bara en ståbräda.

Svar på tråden Komb stol/ståbräda att sätta på vagn?