Vilken hundras i denna film?
Såg filmen "I hennes skor" och där är en jättesöt hund med. Vet någon vad det är för ras? http://www.cinecon.com/albums/album283/aai.jpg
Såg filmen "I hennes skor" och där är en jättesöt hund med. Vet någon vad det är för ras? http://www.cinecon.com/albums/album283/aai.jpg
Ser ut att vara en blandning av chihuahua och pekingeser (eller nån annan plattnosad minihund). Men jag tror definitivt inte det är en renrasig variant.
Nån annan som vet?
Lite bulldog och tax?
det ser ut som den där nya rasen.... åhh jag kommer inte ihåg vilka hundar de var.... tror det ena var chihuahua
ser ut som en blandning mellan chihuahua och mops
antingen en klippt/trimmad Shi-tzu eller en blandning mellan chihuahua och shi-tzu/pekinese/mops.
Jag håller med Jacqueline, det ser nästan ut som en klippt/trimmad Shi-tzu. Söt är den i alla fall!
de blandar allt friskt just nu i usa, det är rena innegrejen... mest poppis är en puggle som är en blandning mellan mops (pug) och beagle. sorgligt, men jag får säga att jag gillar pugglisarna. dock ej vad hunden på bilden är.
Det är helt klart en Blandis.
Ser ut som en klippt Tibetan Spaniel
www.karensk9rescue.com.au/images/0_ritchie_profile.jpg
www.dogbreedinfo.com/tibetanspaniel.htm
Eller kanske en American Bullnese?
www.candispetland.com/American_Bullnese.jpg
Många bud här Är själv inte så bra på hundraser, men det är säkert en blandis. Fastnade för den bara, den var såå söt.
Tyckte den såg lite charmig ut. Lite "fulsöt"...hehe
Men man får väl inte en ny ras bara för att man blandar 2 renraser?
1 renras + en annan renras = blandras
Mumsen: En sån var det inte, var in på deras hemsida och tittade på fler bilder. Lite lika, men inte en sådan.
Lea 82: Kan man tycka, men det går nog att få det infört som ny ras efter vissa kriterier kan jag tänka mig.
"Honey Bun the dog that Maggie kidnaps and brings to her apartment is a mixed breed. Although originally in Jennifer Weiner's book, Honey Bun is a purebred pug. Film director Curtis Hanson changed the breed to a mixed dog as he cited that movies often inspire audiences to buy dogs featured prominently in the film like Men In Black. Hanson wanted to use a mutt as the movie might inspire it's viewers to adopt a dog from a pound and save it's life."
en.wikipedia.org/wiki/In_Her_Shoes
Ahh, där ser man. Bra initiativ av regissören!
var precis det jag skulle skriva... jag såg just filmen och på DVD:n fanns en extragrej där de pratade om vaffsen. och precis som mumsen sa så ville de ha en hund från ett hundhem för att försöka inspirera folk att köpa hund från hundhem. och en av de högsta hönsen som gjorde filmen hade själv köpt en hund från ett hundhem, och först skulle de använda den, men han saknade den träning som behövdes så de tog en ny (som med stor säkerhet har mops i sig) och tränade honom från början. och för att förhindra att hunden fick miljöombyte igen så tog faktiskt hundtränaren honom med sig hem. och numera är den hunden en riktig liten snobb hehehe, har varit med i flera reklamfilmer sen filmen. kul med en sån solskenshistoria!
Absolut en nerklippt Tibetansk spaniel!
Proppadero: Har kommit fram till att det är en blandis, men tack ändå för svaret