• Trinity78

Jäkla H&M och deras BH-storlekar!

GRR! H&M slutade med BH:ar med D-kupa för några år sedan vilket jag tycker är helt idiotiskt. Jag gjorde en egen liten undersökning här Vad har du för kup-storlek? för ett tag sen och det av de som svarade hade 46% större storlek än C-kupa (nu största storleken på H&M). Jag mailade dem förra veckan och frågade varför de har gjort så här, det är ju en väldig massa kunder de går miste om. Så här svarade de:

Tack för ditt mail.
    Det är alltid efterfrågan som styr tillgången. Får vi större efterfrågan
    på c-kupa så kommer vi säkert att ha även den storleken i
    sortimentet så småningom.

Med vänlig hälsning
    Liselott Bäcklund
    H&M Rowells kundtjänst

Hur många är det egentligen som faktiskt frågar efter saker varje gång de handlar? Ofta så ser man bara att produkten inte finns och så går man vidare till nästa ställe. Sen undrar man ju om H&M har några rutiner för att föra statistik över kundfrågor eller efterfrågansfrågor. Borde de inte åtminstonde fundera på att undersöka detta själva än att hänvisa till vad tror att "efterfrågan" är?

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-09 13:24:47:
    Jag svarade på H&Ms mail och fick detta till svar idag:

---------
    Hej. Tack för ditt mail och dina synpunkter. Vi uppskattar när kunder hör av sig
    till oss.

I vårt sortiment, både i butik och i vår internet shop, finns flera modeller i C
    och D-storlek. Vi följer noga vår försäljning, och har märkt att efterfrågan på
    D-kuponr har ökat. Därför har vi också börjat utöka antalet modeller med D-kupa.
    För tillfället finns inga planer på att utöka till DD eller E, men som sagt, vi
    följer försäljningen nogrannt och testar hela tiden nya modeller och storlekar.

Ännu en gång, tack för ditt mail.

Vänliga hälsningar
    H & M Hennes & Mauritz AB
    ---------

Är det bara jag som inte märkt dessa D-kupor??
  • Svar på tråden Jäkla H&M och deras BH-storlekar!
  • Anette m 2st 01

Grrrrr, håller med dig!
    Jag har aldrig kunnat handla en BH på H&M då dom bara har storlekar som passar pinnsmala, bröstlösa tonåringar.
    Man frågar ju inte utan precis som du skriver går man till en annan butik.

• Jefa

Är lite glad faktiskt att det inte finns. Enligt mig har HM skitkvalitet när det gäller just BH:ar och har man större bröst tycker att de är ett skämt i BHväg. De som jag provat och jag har C/D-kupa.

Däremot borde de veta att de flesta inte har tex A. (De verkar ju nästan bara ha de då jag tittat när nån kompis ska köpa)

• Gisse the one and only

HM´s BH:ar passar inte de som har små tonårsbröst heller

Mamma till besviken tonåring.

• Jefa

Gislöv
    Kommer (med fasa) ihåg när man skulle köpa sina första BH:ar och gick generat till HM för att kolla och ev prova. De som köptes fick slängas ganska snart efter det

• Bill

Fast om man har stora bröst borde man inte ha en ordentlig bh som verkligen lyfter upp brösten, en bh med bra kvalite? HM är ju inte direkt känd för sin kvalite, deras kläder är ju kända för att dö efter någon månad. Då är det väl bättre att satsa på en lite dyrare BH som man kan ha ett bra tag!!?

• Jesster

Jag skulle handla ny BH i veckan då mina bröst har svällt rejält p.g.a. graviditeten.
    Jag var inne på Lindex och de hade inte heller så många snygga BH i D-kupa.
    De flesta gick från A-C.

• Gisse the one and only

Bill

Ibland vill man ha råd att köpa lite roligt skit också, så man kan ha många och då slits de inte så fort som när man har ett fåtal som används alltid. Då håller dom faktiskt. Och varför ska bra BH:ar vara så tråkiga??

Gisse som jobbat på Abecita, Svegmarks o Triumph

• Kaktusen

Köper mina STORA behåisar på Kappahl. (85 E)

• Jefa

Knstigt att det är så populärt att förstora brösten, men inga kläder eller BH:ar sitter bra eller snyggt om man har stora?

• Jefa

"Knstigt att det är så populärt att förstora brösten"
    Med tanke på vad många som förstorar dem alltså

Svar på tråden Jäkla H&M och deras BH-storlekar!