Jäkla H&M och deras BH-storlekar!
GRR! H&M slutade med BH:ar med D-kupa för några år sedan vilket jag tycker är helt idiotiskt. Jag gjorde en egen liten undersökning här Vad har du för kup-storlek? för ett tag sen och det av de som svarade hade 46% större storlek än C-kupa (nu största storleken på H&M). Jag mailade dem förra veckan och frågade varför de har gjort så här, det är ju en väldig massa kunder de går miste om. Så här svarade de:
Tack för ditt mail.
Det är alltid efterfrågan som styr tillgången. Får vi större efterfrågan
på c-kupa så kommer vi säkert att ha även den storleken i
sortimentet så småningom.
Med vänlig hälsning
Liselott Bäcklund
H&M Rowells kundtjänst
Hur många är det egentligen som faktiskt frågar efter saker varje gång de handlar? Ofta så ser man bara att produkten inte finns och så går man vidare till nästa ställe. Sen undrar man ju om H&M har några rutiner för att föra statistik över kundfrågor eller efterfrågansfrågor. Borde de inte åtminstonde fundera på att undersöka detta själva än att hänvisa till vad tror att "efterfrågan" är?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-09 13:24:47:
Jag svarade på H&Ms mail och fick detta till svar idag:
---------
Hej. Tack för ditt mail och dina synpunkter. Vi uppskattar när kunder hör av sig
till oss.
I vårt sortiment, både i butik och i vår internet shop, finns flera modeller i C
och D-storlek. Vi följer noga vår försäljning, och har märkt att efterfrågan på
D-kuponr har ökat. Därför har vi också börjat utöka antalet modeller med D-kupa.
För tillfället finns inga planer på att utöka till DD eller E, men som sagt, vi
följer försäljningen nogrannt och testar hela tiden nya modeller och storlekar.
Ännu en gång, tack för ditt mail.
Vänliga hälsningar
H & M Hennes & Mauritz AB
---------
Är det bara jag som inte märkt dessa D-kupor??