• Vickan

Barn o Glasögon

Vet inte om jag lagt det rätt??

Men jag har precis fått reda på att min stora tjej (5år) ska ha glasögon.. Nu skulle jag vilja veta lite om hur det är att ha barn som har glasögon..

Jag o pappan har själva glasögon men jag skulle ändå vilja veta ALLT

Hur funkar det på dagis

med mera

Tack på förhand

• Svar på tråden Barn o Glasögon
  • MissGoodie

Min son fick glasögon (efter ett ÅR av tjat från min sida, låång historia...)när han ganska nyss fyllt 3 år. Han har hysteriskt dålig syn (7,5!!) men trots det eller kanske pga det, så bär han glasögonen jämt. Han tar dem på det första han gör på morgnen, utan att vi behöver säga till och har på dem hela dan tills sovdags. På dagis funkar det också jättebra och de andra barnen undrade lite först, men eftersom Max (min son)själv tycker att han är så fin i dem, så tyckte alla andra barn också det, haha... Så det har funkat över förväntan bra! :)

• Gith

Min stora tjej har glasögon. Hon är 4½ och har haft det i ca 1½ år. Det går jättebra! I stort sätt alla i släkten har glasögon och på dagis är det flera barn som har så hon blev nästan lite stolt när hon fick sina. Hon fick dem för att hon skelar och det ska tydligen rätta till det. Sedan så har både jag och henne spappa glasögon för att vi ser dåligt så jag hade liksom räknat med att hon skulle få det så småningom.

• MiaB72

Min son fick glasögon när han var 3. Allt har gått hur bra som helst, inget tjat om att inte ha på dem (han ser ju bättre med dem) och på dagis inga problem alls. Han har inte gjort sönder dem en enda gång! Plupparna har lossnat några gånger och en gång råkade bågen gå av så glaset hoppade ut men det är det enda på 2 år!

Bara positivt hittills alltså, förutom priset på glasen lite dåligt att man inte får det gratis till så små barn.

• aleksa98

Min son fick sina när han var 4 och vi har heller inga problem med att han ska ta dom på sig. Mitt problem e att han e så slarvig med dom, glömmer dom, tappar dom, tar i sönder dom osv.

Jag köpte mina på blick, dom har helt ok priser och sen har jag tecknat försäkring där så jag betalar "bara" typ 350 kr när dom är i sönder.

Jag måste bara "varna" för glasögon magasinet för jag köpte min sons första glasögon där och sen så gick dom i sönder första gången, när dom sen gick i sönder 2 gången så gick jag dit men då fick jag höra att jag redan "förbrukat" min försäkring, för den gällde bara 1 gång. Gissa om jag blev snopen.

Så kolla upp det med försäkringar när du köper, för på blick har jag obegränsat

Svar på tråden Barn o Glasögon