• lia79

varför inte bada i pool??

Hej! Vi ska åka till Tunisien på fredag o min son är 5 mån såg i en tråd där det stod att bebisar inte ska bada i pool! Varför får de inte bada i pool speciellt om det har sloskyddsdräkt på sig när de badar det är ju inte så att dom bada så länge men det kan ju inte vara så farligt att doppa honom någon som vet?

• Svar på tråden varför inte bada i pool??
  • Thèresé  1982

Kan det kanske bero på bakterier eller på kloret?
    Vet ej riktigt blev också nyfiken nu.

• Tyche

Jag har för mig att det handlar både om klor och om bakterier.

• lia79

Men klor är ju bakterie dödande vi går på babysim o där är det klor o William har inte blivit sjuk

• Barn nr2

Har ingen aning men det låter konstigt. Massor med föräldrar och bebisar går ju på babysim, vi började när vår son var 3 månader och har aldrig hört att bebisar inte skall bada i pool. Dock behöver vattnet vara rätt varmt för att bebisen inte skall frysa.

• Tyche

Klor i sig är väl inte bra att andas in?
    Jag kommer inte ihåg... måste leta upp det igen!

• Elisa78

Attans! Vi som ska till Mallis snart och jag sitter och drömmer om att få plaska runt med min lillkille i poolen hela dagarna......

• lia79

Tycker oxå att det låter konstigt visst klor är inte bra för huden men om det inte skulle vara bra så skulle det väl inte finnas babysim?

• babylover

Var i Turkiet när sonen var tre månader och bvc sa inte ett smak om poolbad. Han gillade ej speciellt att bli doppad då men fick bada av sig i lägenhetens badkar sen. På Teneriffa var han 11 månader och badade jättemycket i pool och även där fick han bada efteråt i lägenheten. Inte heller då sa bvc något fast hon visste att vi skulle iväg.

• Thèresé  1982

Beror kanske på hur noga dom är med att rengöra pooler också...kan tänka mig att dom är duktiga där dom har vattengympa och babysim men i badhuset kan det vara bra snuskigt...har inte badat sedan jag övningdykte i en bassäng och det var inte trevligt vill jag lova.

• Mibe

Tjafs!! Visst sjutton kan han bada i en pool. Vi har pool hemma och min son badade hela förra sommaren, och han fyllde då ett år.

Man håller ju i barnet och ser till att dom inte kommer under vattnet. Det är väl det som inte är bra, då man inte vet vad det är för kvalitet på vattnet.

Men det gäller väl vuxna också?!?!

Svar på tråden varför inte bada i pool??