-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Hur skriver man?
-
Sätt på en snygg lapp, kanske?LadyJo skrev 2006-05-09 09:25:23 följande:Haha! Ja, båda funkar ju. Men jag valde 2:an, då skygga lappar inte ofta blir påsatta
-
Är inte en lapp ngn som kommer från Lappland då?
-
Nej...det är någon som är Same och de behöver inte nödvändigtvis komma från lappland...fast jag tror att de föredrar Same framför "lapp".Peztis skrev 2006-05-09 19:07:38 följande:Är inte en lapp ngn som kommer från Lappland då? -
Kan en lapp vara skygg?
Fast Petzis antyder ju att man ska sätta på skygga samar, det vore något!
-
skygga lappar?
hmm ja varför inte?
beckah82
tror inte många lappläningar skulle bli SÅ glade av o bli kallade same
-
En lapp är inte en lapplänning. En lapp är en same.mumama skrev 2006-05-09 19:12:58 följande:skygga lappar? hmm ja varför inte? beckah82tror inte många lappläningar skulle bli SÅ glade av o bli kallade same -
beckah82
ska vi ut på baksidan o brottas om saken?
-
Kom hit dåmumama skrev 2006-05-09 19:23:41 följande:beckah82ska vi ut på baksidan o brottas om saken?
hehe just brottning tycker jag var en bra idé med en brottarpojkvän, brottarson plus att jag har svåger och svägerska på elitnivå i brottning
Nåja...nu var det ju JAG som skulle brottas och då blev det värre hehehe. Tror vi låter bli va?
-
Samer (äldre benämning även lappar, vilket idag ofta uppfattas som pejorativt)
är en etnisk minoritet i Norge, Sverige och Finland och på Kolahalvön i Ryssland. Det område som samer bebor brukar benämnas Sápmi (ibland Sameland). Samerna i Sverige har sedan 1993 en egen statlig institution med folkvalda (se Sametinget). ILO har förklarat samer som ursprungsbefolkning. -
Beckah82: Har du lyssnat på detta, måntro? Testa även de andra lektionerna... Garanterat skratt så här på tisdagskvällen
!
www.slayradio.org/mastering_swedish_lesson_2.php